خبرگزاری کار ایران

زنگ افتتاح نمایش «مجنون‌تر از مجنون» نواخته شد

زنگ افتتاح نمایش «مجنون‌تر از مجنون» به نویسندگی و کارگردانی سوگند فیروزی یکشنبه 16 آبان در تماشاخانه «همای سعادت» نواخته شد.

به گزارش ایلنا، سعید دولتی بازیگر تلویزیون و تئاتر زنگ افتتاح نمایش «مجنون‌تر از مجنون» را نواخت و گفت: در این وانفسای تئاتر، اینکه کارگردان جوان و خوش فکری جسارت سرپرستی گروهی را در خود می‌بیند و نمایشش را روی صحنه می‌برد، بسیار ستودنی است.

وی افزود: سوگند فیروزی در «مجنون‌تر از مجنون» در کسوت کارگردان و نویسنده توانایی‌های خود را به رخ می‌کشد، این فارغ‌التحصیل تئاتر در نمایشش شخصیت‌های قصه نظامی را در تقابل با یکدیگر قرار می‌دهد تا حرفی امروزی بزند.

این بازیگر تصریح کرد: این گروه جوان امروز نخستین تئاتر حرفه‌ای خود را روی صحنه می‌برند و امیدوارم این اثر بهانه‌ای باشد که دیگر نویسنده‌های جوان بیشتری  به سراغ ادبیات کهن و کلاسیک ایران بروند و آثار فاخر را دست مایه خلق  آثاری نو قرار دهند.

در ادامه این مراسم، سوگند فیروزی گفت: اجرای عمومی این نمایش با تلاش و حمایت جدی عزیزانی محقق شد که دغدغه هنر دارند و امیدوارم بتوانیم اتفاق خوبی رقم بزنیم.

این نمایش به قلم و کارگردانی سوگند فیروزی اجرا می‌شود و رکسانا فیروزی، سوگند فیروزی، عرفان قسمتی، محسن مسیحا و امیرحسین یوسفی از بازیگران آن هستند.

در خلاصه این نمایش آمده است: فرهاد برای رسیدن به شیرین، لیلی را در بند می‌کشد به تصور اینکه مجنون شیرینش را ربوده است.

فرهاد کوه‌کن دیگر کوه نمی‌کند و برای خسرو تابوت می‌سازد. در این نمایش شخصیت‌های داستان به دلیل خاک گرفته شدن کتاب‌های نظامی توسط مردم، به جان هم می‌افتند.

«مجنون‌تر از مجنون» از ۱۶ آبان تا ۵ آذر هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه «همای سعادت» به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک ۲۶۱، طبقه چهار، واحد ۵ اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری و یا از طریق سایت تیوال بلیت این اثر را تهیه کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به تهیه کننده آیت فیروزی، سعید دولتی مشاور کارگردان، فرشید حاجیان دستیار کارگردان، متین زرین نگار منشی صحنه، رکسانا فیروزی و امیررضا مشهدی اجرای گریم، محمودرضا محمدی خواننده، شایان علمی نوازنده و مطهره کشاورز مشاور رسانه‌ای اشاره کرد.

کد خبر : ۴۲۶۶۶۶