خبرگزاری کار ایران

ساخت مجسمه‌هایی برای دفاع مقدس

با آغاز چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی دفاع مقدس، هنرمندان از ۲۰ شهریور ماه المان‌های یادمانی دفاع مقدس را می‌سازند.

به گزارش ایلنا، عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: هنرمندان از ۲۰ شهریور ماه المان‌های یادمانی دفاع مقدس را می‌سازند. با آغاز چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی دفاع مقدس، ۱۰ تن از هنرمندان کار خود را در عمارت عین الدوله آغاز کرده و تا ۷ مهرماه فرصت دارند المان یادمانی خود را بسازند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه چهارمین دوره سمپوزیوم دفاع مقدس با دو متریال اجرا خواهد شد، ادامه داد: دو جنس کار در این دوره انتخاب شده است. برخی از المان‌ها جنس آهن و برخی نیز با آرماتور و گل و گچ ساخته خواهد شد.

علیزاده با اشاره با اینکه سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور تکریم و پاسداشت ایثارگران عرصه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، چهارمین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی دفاع مقدس را برگزار می‌کند، افزود: با انتشار فراخوان طرح های رسیده از سوی هنرمندان از سوی شورای هنری مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۱۰ هنرمند حاضر برای ساخت المان یادمانی دفاع مقدس انتخاب شدند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه این طرح‌ها می‌تواند دستمایه آثار خلاقانه هنری قرار گرفته و در آثار یادمانی متجلی شود، گفت: هدف سمپوزیوم چهارم، طراحی و ساخت المان‌های حجمی یادمانی با موضوعات مرتبط از قبیل دفاع، ایثار، شهادت، جانبازی، مقاومت است.

وی با تاکید اینکه رشادت، جان نثاری، ایثارگری، عزم و اراده آهنین رزمندگان اسلام که موجب عزت، سربلندی و غرور ملی است، در این طرح‌ها نمود پیدا می‌کند، افزود: با اتمام کار درمورد نحوه و محل قرارگیری آثار یادمانی تصمیم‌گیری می‌شود.

کد خبر : ۴۰۹۶۲۹