خبرگزاری کار ایران

گروه اتریشی «بارتولومی بیتمن» در ایوان عطار روی صحنه می‌رود

دو گروه اتریشیِ «دوئت بارتولومی بیتمن» و همچنین «اسکوئر والتس»، بیست و پنجم و سی‌ام شهریور ماه در کاخ سعدآباد روی صحنه می‌روند و این کنسرت توسط شرکت فرهنگی - هنری بارانا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در دوئت «بارتولومی بیتمن»، «ماتیاس بارتولومی» - نوازنده‌ی ویلن سل- و «کلمنز بیتمن» نوازنده‌ی ویولن و مندولا هستند که پیش‌تر نیز در ایران به اجرای برنامه پرداخته بودند. کنسرتِ «بارتولومی بیتمن» در ایوانِ عطار برگزار خواهد شد.

موسیقی بارتولومی‌بیتمن ذهن و گوش را فراتر از نواهای سنتی و متداول می‌برد؛ با موسیقی کلاسیک آغاز می‌شود و المان‌های موسیقی راک، جَز، محلی و مجلسی را درهم می‌آمیزد و آرام و زمزمه‌وار پیش می‌رود و به‌ناگاه مخاطب را در امواجی خروشان و پرشور به وجد م‌ی‌آورد. آنها قلم به‌دست می‌گیرند و تصاویر را در ذهن نقاشی می‌کنند و احساسات را به‌گونه‌ای منحصربه‌فرد برمی‌انگیزند.

گروه «اسکوئر والتس» نیز سی‌ام شهریور به اجرای برنامه خواهد پرداخت. هنرمندان این گروه «ماریا سالامون» نوازنده‌ی ویلن، «هانس لاستساکوویتس» نوازنده‌ی باس، مارک بروکنر نوازنده‌ی کلارینت و سازهای کوبه‌ای هستند. این گروه موسیقی برآمده از شهر وین را اجرا می‌کنند. این گروه نواهای نام‌آشنای جهان را با رنگ‌و بوی موسیقی باشکوه اتریش می‌آمیزد. آهنگسازی اسکوئر والتس متأثر از موسیقی جَز و موسیقی محلی اتریش است که با بداهه‌نوازی‌های پرشور به اوج خود می‌رسد و راوی داستان‌های چندسویه از پایتخت موسیقی جهان است.

«ماتیاس بارتولومی»، نوازنده‌ی ویولن سل، در سال 1985 به‌دنیا آمد و نواختن ویولن سل را از هفت سالگی آغاز کرد. او دانش‌آموخته‌ی دانشگاه موتزارتوم سالزبورگ در مقطع کارشناسی ارشد است. او موفق به دریافت جاریزه‌ی نخست رقابت جوان «پریما لا موزیکا» و مقام دوم رقابت‌های بین‌المللی برامز در سال 2006 شده است. در سال 2009 نیز جایزه‌ی «اریک اشنک» برای نوازندگان جوان را از آن خود کرده است. او در کشورهای بسیاری چون چین، ژاپن، امریکا، فرانسه و .. اجرای تکنوازی داشته است. او با ارکسترهای بسیاری چون ارکستر سمفونی دانشگاه موتزارتوم، ارکستر کمر وین، فیلارمونیک کمر وین به عنوان سولیست و  ارکستر سمفونی وین،  ارکستر مجلسی اروپا و ارکستر مجلسی مالر به عنوان همنواز همکاری کرده است. او در سال 2012، به همراه نوازنده ویولن سبک جاز، کلمنز بیتمن گروه دونوازی بارتولومی- بیتمن  را تشکیل داده است.

«کلمنز بیتمن»، نوازنده‌ی ویولن و ماندولا، متولد گراتس اتریش است. او در دانشگاه موسیقی و هنر گرانس در رشته‌ی نوازندگی ویولن کلاسیک و در مرکز موسیفی لاکوود دیدیر پاریس در رشته دیولن جز تحصیل کرد. او در این گروه دونفره ویولن و ماندولا می‌نوازد و از توانایی آهنگسازی خود بهره می‌برد. او تاکنون اجراهای بسیاری در سراسر جهان داشته است.

کد خبر : ۴۰۸۳۲۲