خبرگزاری کار ایران

پژوهشی بر لالایی‌های بومی؛

«مده آ» به تالار قشقایی می­‌رود

«مده آ» به کارگردانی شهاب آگاهی در ششمین پروژه مرکز مطالعات قشقایی، از 17 مردادماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می­‌رود.

به گزارش ایلنا، «مده آ» که اقتباسی از نمایشنامه اوریپید است، با دراماتورژی مهدی اعتماد سعید و به کارگردانی شهاب آگاهی، در کنار کارگاه‌­ها و گفتگوهای پژوهشی درباره شیوه اجرایی این نمایش، از 17 تا 29 مرداد ماه در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی روی صحنه می‌رود.

«مده آ»، یکی از پروژه‌­های اصلی گروه تئاتر «بین» است که سال گذشته میهمان فستیوال wandering Theatre، در گارژنیتزه لهستان بود و اجرایی ویژه در انیستیتو گروتوسکی داشت که مورد تحسین قرار گرفت.

«مده آ» که براساس پژوهش‌هایی روی لالایی‌های بومی، مویه‌های باستانی کردی و مراسم زار در جنوب ایران اجرا می­‌شود، براساس اقتباسی از نمایشنامه اوریپید، با دراماتورژی مهدی اعتماد سعید و طراحی موسیقی نوید گوهری به صحنه می‌­رود.

موسیقی به عنوان عنصر مهم پژوهشی گروه تئاتر بین همواره به عنوان یک ماهیت وجودی در طبیعت و رفتارهای انسانی مورد توجه بوده است.

این نمایش که مدت 2 سال صرف تمرین آن شده، در جشنواره ­تئاتر دانشجویی، کاندیدای بهترین کارگردانی شد و در جشنواره تئاتر فجر نیز به صحنه رفت. «مده آ» درسال 91 در تالار مولوی اجرای عمومی داشته و دومین کار پرفروش سال این تالار بود.

«مده آ»،  با بازی سارا اکبری، نهال فرجادی، طاهره هزاوه، مهدی اعتماد سعید، امیر افشار، آرش فتاحی و محمد طاهری از 17 تا 29 مرداد، در ساعت 19،  میزبان تماشاگران و هنرمندان در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی است.

کد خبر : ۳۹۶۲۷۰