خبرگزاری کار ایران

انقراض ببر مازندران کتاب شد

عباس جهانگیریان، تازه‌ترین آثار خود در حوزه‌ی کودک و نوجوان را معرفی کرد.

عباس جهانگیریان (نویسنده‌ی کودک و نوجوان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در اشاره به اثری به نام «سایه‌ هیولا» بیان کرد: این کار پیش از عید منتشر شده و سی‌وچهارمین کتاب من است و چند سال برای نگارش آن زحمت کشیدم.

وی ادامه داد: موضوع کتاب، انقراض ببر مازندران و ماجراهایی است که در انقراض این گونه‌ی حیات وحش اتفاق افتاده است.

این نویسنده با اشاره به دیگر آثار خود گفت: کتابی با نام «تاریخ و آب و آبیاری در ایران» برای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آماده کرده‌ام. این کتاب از سری آثاری است که کانون منتشر می‌کند. پنج جلد آن که شامل تاریخ پزشکی بود در نمایشگاه کتاب منتشر شد.

جهانگیریان افزود:جلدهای دیگر این مجموعه از سوی دیگر دوستان نوشته شده و از سوی کانون پرورش فکری منتشر شده است. 

او همچنین با اشاره به آثار دیگرش بیان کرد: هم اکنون دو داستان دیگر، نزد کانون دارم که یکی از آن‌ها، تراژدی‌ای است درباره‌ی سرگذشت شطرنج و داستان دیگر «سینه سرخ» نام دارد.

این نویسنده ادامه داد: داستانی به نام «جشن عروسک» را نشر شهر منتشر می‌کند.

جهانگیریان در پایان سخنان خود در اشاره به یک فیلم‌نامه‌ی تمام نشده گفت: «مدرسه‌ی آوای تهران» نام فیلم‌نامه‌ای است که هنوز کارِ نگارش آن را تمام نکرده‌ام. این فیلم‌نامه‌ برای کودک و نوجوان است که داستان آن در یک آموزشگاه آواز می‌گذرد و ماجراهایی در آن اتفاق می‌افتد.

جهانگیریان، متولد ۱۳۳۳ قم است. تحصیلات وی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه ادبیات نمایشی بوده است. از آثار او می‌توان «توران تور»، «شمشیرگاه»، «جنگ که تمام شد بیدارم کن»، «خانه درختی»، «خ‍واب‌ روی‍ان‌» و «خواب دخترها چپ نیست» را نام برد.

کد خبر : ۳۹۰۴۸۶