خبرگزاری کار ایران

«قدس رویای ما» به چاپ ششم رسید

ویراست جدید کتاب «قدس رویای ما» با ترجمه‌ی غلامرضا امامی، توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «قدس رویای ما» به تازگی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. این کتاب مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و نوشته‌های کوتاه و ساده‌ی کودکان فلسطین است که در قالب یک کتاب، با دیباچه و ترجمه‌ی غلامرضا امامی منتشر شده است.

امامی در رابطه با چگونگی رسیدن این کتاب به دستش گفت: چند سال پیش یک ناشر بزرگ که کتاب‌های کودک و نوجوان عرب زبان را منتشر می‌کرد، این کتاب را به من داد. کتاب حاوی نقاشی‌ها و جملاتی کوتاه و صمیمی از بچه‌های فلسطین است که در چهار فصل،‌ رویا بازگشت و آزادی منتشر شده است.

او ادامه داد: بچه‌ها در این کتاب بدون هیچ پیرایشی سخن گفته‌اند. شاید برای کودکان ایرانی جالب باشد که شناختی از قدس و کودکان آن داشته باشند.

13

وی با اشاره به دیباچه‌ی کتاب بیان کرد: زادگاه حضرت مسیح در قدس است. وقتی ایشان متولد می‌شوند، سه ایرانی که از حرکت ستارگان تولد حضرت عیسی را متوجه شده بودند، خود را به قدس می‌رسانند و هدایایی از جمله طلا، کُندر و مربا تقدیم می‌کنند. این نشان می‌دهد که ما از گذشته‌ی بسیار دور با قدس نزدیک بودیم. قدس شهر صلح بوده است. روزگاری بود که کلیسا و مسجد در کنار هم بودند و مسلمان و یهودی با هم زندگی می‌کردند.

امامی افزود: قدس روزی شهر صلح و دوستی بود، اما امروز به روزی افتاده که بچه‌های در آن بسیار رنج می‌کشند.

15

در بخشی از پیشگفتار این کتاب آمده است:

«او کودکی است فلسطینی، اما بدون فلسطین نه میهنی دارد و نه زمینی، مگر در اندیشه‌ها و رؤیاهاش و در کتاب‌ها و داستان‌هایش... و شاید در آینده‌اش.

ما از کودکان فلسطینی خواستیم که «قدس» را در رؤیاهایشان برایمان بکشند و این است حاصل آن:

-آیا «قدس» را می‌کشی؟

دختر کوچک شانه‌اش را به نشانه‌ی «نه» بالا انداخت

-چرا؟

او جوابی نداد.

-چه چیزی را می‌کشی؟

صورت کوچکش از هم باز شد، مدادهای رنگی را برداشت و با خوش‌حالی پاسخ داد:

-من عروسکی می‌کشم که آن را وقتی به «قدس» برمی‌گردم با خودم ببرم. »

این کتاب در هفتادو دو صفحه، برای گروه‌های سنی «ب» و «ج»، توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در دو هزار نسخه و با قیمت هشت هزار و دویست تومان، منتشر شده است.

14

کد خبر : ۳۸۶۴۹۱