خبرگزاری کار ایران

«فصل وصل» میزبان خانواده شهدای مدافع حرم

نمایش «فصل وصل» امشب (چهارشنبه) قرار است میزبان خانواده شهدای مدافع حرم باشد.

به گزارش ایلنا، فخرالدین صدیق شریف بازیگر سینما و تلویزیون، با حضور در باغ موزه دفاع مقدس، پس از تماشای «فصل وصل»، این اثر را کاری تاثیرگذار و دارای روایت نمایشی درست و کامل توصیف و اظهار کرد: این نمایش رویدادهای بعثت پیامبر تا دوران معاصر را به خوبی با یکدیگر پیوند داده است و تطبیق اتفاقات گذشته با زمان حال، تاثیرگذاری بالایی دارد.

وی افزود: «فصل وصل» از طراحی خوبی برخوردار است و میزانسن‌های خوب، نور‌پردازی ارزشمند و صحنه آرایی مناسبی دارد که به تاثیرگذاری بیشتر این اثر منجر شده است.

این بازیگر درباره صحنه‌ای که تاثیر بیشتری روی او داشته گفت: لحظه شاخص این نمایش، حمله به منزل علی ابن ابیطالب (ع) و به آتش کشیدن این خانه بود که بسیار خوش ساخت بود و من به خوبی در بین مخاطبان می‌دیدم که چه تاثیری از این بخش نمایش دریافت می‌کردند.

صدیق شریف همچنین یادآور شد: به نظر من مخاطب حرفه‌ای با لذت به تماشای این نمایش می‌نشیند اما شاید اگر ۳۰، ۴۰ دقیقه از نمایش کوتاه شود، مخاطب عام نیز تاثیر بیشتری می‌پذیرد و کار گیرا‌تر می‌شود.

ی با اشاره به صحنه حماسه آفرینی مدافعان حرم، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم خودمان را از برخی مسائل جدا کنیم. اتفاقی در سوریه افتاد که به کشورهای مجاور نیز کشیده شد و من فکر می‌کنم عزیزانی که از خود گذشتگی نشان می‌دهند و زندگیشان را در طبق اخلاص گذاشته‌اند، نه تنها از حریم اهل بیت بلکه از مرزهای ما نیز دفاع می‌کنند.

بازیگر سریال «معمای شاه» در پایان گفت: شرف مدافعان حرم ستودنی است و نمی‌شود از آن گذشت. من فکر می‌کنم کار این افراد قداست دارد و کارشان همردیف شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی است. هیچوقت نباید با یک نگاه غیرمنطقی به چنین افرادی نگاه کرد بلکه آن‌ها از همه چیزشان گذشتند و ما باید نگاهی عاطفی به آن‌ها داشته باشیم. پرداختن به موضوع فداکاری آن‌ها در «فصل وصل» نیز ستودنی است.

همچنین، نمایش چند رسانه‌ای «فصل وصل» چهارشنبه (امشب) با حضور خانواده شهدای مدافع حرم، در باغ موزه دفاع مقدس روی صحنه می‌رود.

اجرای نمایش «فصل وصل» تولید جدید مرکز مُهنا از چهارم خرداد ماه در باغ موزه دفاع مقدس آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت؛ این نمایش که در ۲۸ شب گذشته با استقبال مخاطبان و حضور چهره‌های شاخص گوناگون در عرصه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی روی صحنه می‌رود، بنا است در روز چهارشنبه دوم تیر با حضور خانواده شهدای مدافع حرم اجرا شود.

یکی از آیتم‌های «فصل وصل» نیز به موضوع حضور رزمندگان اسلام در سوریه، مراسم تشییع پیکر شهدای مدافع حرم و واگویه‌های فرزندان این شهدا اختصاص دارد.

کد خبر : ۳۸۳۳۷۹