خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موحدی کرمانی:

کار فرهنگی یعنی حفظ جوانان از آلودگی و تشویق به حضورشان در مساجد

امام جمعه موقت شهر تهران با بیان اینکه حضور خانواده‌ها در مساجد تنها منحصر به ماه مبارک رمضان شده، گفت: عدم حضور در مساجد ریشه بسیاری از مشکلات خانواده‌ها است که در نهایت به موازات آن منجر به فاصله گرفتن از فرهنگ اسلامی و پیوند با فرهنگ بیگانه می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی از مؤسسان جامعه روحانیت مبارز تهران، با اشاره به اینکه اقم الصلاه منجر به اصلاح رابطه بین مردم و خداوند می‌شود، افزود: از وظایف اصلی و مهم امرای اسلامی توجه به اقامه نماز است،زیرا بهترین روش برای تبلیغ فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه است.

موحدی کرمانی با بیان اینکه مسئولان مساجد باید فضای حضور جوانان در خانه خدا فراهم کنند، خواستار کار فرهنگی در این زمینه شد و گفت: کار فرهنگی چسباندن پوستر نیست، کار فرهنگی حفظ جوانان از آلودگی و تزریق معارف قرآنی در وجود آنان است، اگر ما موفق به انجام اینکار شویم، در پاداش و صواب همه مجاهدان اسلام از صدر تا کنون شریک هستیم.

وی افزود: در این رابطه امام جماعت مساجد در مقابل سؤالات و شبهات جوانان باید با حوصله به سؤال‌ آنان جواب دهد تا زمینه جذب نسل نو به مسجد را فراهم کنند،  البته باید همه جذب مسجد شوند، اما از آنجایی که جوانان مدیریت آینده کشور را بر عهده دارند، باید هوای آن‌ها بیشتر داشت.

امام جمعه موقت شهر تهران نقش والدین را در تربیت نسل توحیدی با محوریت مسجد را مهم توصیف کرد و اذعان داشت: با توجه به گیرندگی و حافظه قوی که کودکان دارند، در همان سال‌های اولیه زندگی پایه‌های سعادت آن‌ها ریخته می‌شود، بنابراین والدین باید کودکان خود را با معارف ارزنده اسلامی و قرآنی و آداب اسلامی آشنا کنند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان تشنه مباحث اخلاقی هستند، ادامه داد: بسیاری از جوانان نسبت به مسائل سیاسی اجحاف و احاطه ندارند و این وظیفه امام جماعت است که این روشنگری‌ها را داشته باشد، زیرا افرادی ممکن است در این زمینه برداشت‌های اشتباهی داشته باشند، بنابراین ائمه جماعات می‌توانند راه صحیح را در پیش روی آنان قرار دهند.

موحدی کرمانی یکی دیگر از موانع تربیت نسل توحیدی در جامعه اسلامی را  فاصله گرفتن خانواده‌ها از مساجد عنوان کرد و ابراز داشت: متأسفانه حضور خانواده‌ها در مساجد تنها منحصر به ماه مبارک رمضان، محرم و ایام این چنینی شده است که این مسأله ریشه بسیاری از مشکلات خانواده‌ها محسوب می‌شود که در نهایت به موازات آن منجر به فاصله گرفتن از فرهنگ اسلامی و پیوند با فرهنگ بیگانه می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه و نقش مساجد همانند مسجدالحرام است، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و نمازگزاران باید این باور را داشته باشند که مسجد محل همان شعبه‌ای از مسجدالحرام است و سعی کنند نمازهای واجب خود را حدالامکان در مساجد و به جماعت اقامه کنند.

کد خبر : ۳۷۸۱۹۰