خبرگزاری کار ایران

مصلی و محوطه تئاترشهر؛ میزبان نمایش‌های خیابانی ماه رمضان

مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی از برنامه‌ریزی برای اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع آیین‌های رمضانی در این ماه مبارک خبر داد.

سامان خلیلیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، افزود: مجموعه اجراهای نمایشی با محتوا و موضوع آیات قرآنی، آیین‌های رمضانی و مسائل دینی در ماه مبارک رمضان در مصلی امام خمینی (ره) تهران و محوطه باز مقابل تئاتر شهر برگزار می‌شود.

خلیلیان تشریح کرد: در بعضی از مناطق ایران، آیین‌های سنتی و متعددی با عنوان پیش رمضان و در استقبال از این ماه وجود دارد که در تلاشیم تعدادی از آنها را در قالب تئاتر خیابانی اجرا کنیم.

او خاطرنشان کرد: نمایش‌های عروسکی با موضوعات قرآنی و محتوای مرتبط با کودکان، پرده‌خوانی قرآنی، علی‌نامه‌خوانی در وصف و ثنای امام علی (ع)، تعزیه‌خوانی در شب‌های قدر و منقبت‌خوانی ازجمله این نمایش‌های خیابانی به‌شمار می‌روند.

مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی، اجرای نمایش‌های خیابانی در ماه مبارک رمضان را با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و گفت: از بین کارهای ارائه شده گروه‌های نمایشی، کارهایی با کیفیت بالا را برای اجرا در ماه رمضان انتخاب خواهیم کرد.

خلیلیان، همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سوم خرداد هم‌زمان با روز فتح خرمشهر برنامه تئاتر خیابانی وجود دارد، یا خیر، گفت: برنامه خاص مرکز هنرهای نمایشی در این روز نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر بوده و روی آن متمرکز شده است.

کد خبر : ۳۷۳۲۳۴