خبرگزاری کار ایران

کله رادیویی «برکه‌ای به شکل ماه» را منتشر کرد/تاریک‌ترین بیانیه یک گروه افسانه‌ای

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار؛ "کله رادیویی" نهمین آلبوم استودیویی خود را شب گذشته منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ گروه «Radiohead» سرانجام پس از انتظاری طولانی؛ نهمین آلبومش را با عنوان «A moon shaped pool» یا برکه‌ای به شکل ماه در یازده قطعه منتشر کرد. این آلبوم الکترو آکوستک تجربه‌ای بسیار متفاوت نسبت به اثر قبلی گروه که سال 2011 منتشر شد؛ قلمداد می‌شود.

کله رادیویی پیش از انتشار این آلبوم در طی یک هفته گذشته دو تک آهنگ با عنوان «Daydreaming» و «Burn the witch» منتشر کرد. برکه‌ای به شکل ماه توسط XL Recording منتشر شده است و مدت آن پنجاه و دو دقیقه و سی و یک ثانیه است.

در این اثر جانی گرینوود (پیانو، گیتار و تنظیم کننده زهی‌ها)، تام یورک (کلام، گیتار پیانوٰ سینتی سایزر و شعر)، فیل سِلوِی (درامر و نوازنده پرکاشن)، کالین گرینوود (گیتار بیس) و ادی اُبرین ( گیتار و افکت الکترونیک) هنرنمایی کردند.

بسیاری از قطعات این آلبوم پیشتر با تنظیم‌های متفاوتی در کنسرت‌ها و اجراهای مختلف ردیوهد اجرا شده بود و شعر بسیاری از قطعات چندین سال پیش نوشته شده بود اما حالا در یک مجموعه منسجم منتشر شده است. اعضای کله‌رادیویی مدت‌ها بود که از فعالیت روی آلبوم جدیدشان می‌دادند و اعلام شده بود که در کنار گروه یک ارکستر زهی نیز به اجرای قطعاتی خواهد پرداخت.

کله رادیویی افسانه‌ای همچنان آنقدر مهم است که امروز روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر جهان همگی به بررسی این اثر پرداختند. اندی بتا از رولینگ استون از این آلبوم به عنوان اثری "فراموش نشدنی و پیروزی خیره کننده" یاد کرده است. Jon Pareles از نیویورک تایمز نیز با یادداشت یک ریویو مثبت برای ردیوهد این آلبوم را تاریک ترین‌ بیانیه ردیوهد دانست. Alexis Petridis از گاردین هم این آلبوم را دستیابی به چیزی که پیشتر ردیهد به آن نرسیده بود خطاب کرد. گاردین و تلگراف به این آلبوم 4 ستاره از 5 ستاره داده‌اند.

تور «برکه‌ای به شکل ماه» از این ماه تا اکتبر در اروپا، شمال آمریکا و ژاپن برگزار می‌شود.

ردیوهد یکی از موفق‌ترین و خاص‌ترین گروه‌های انگلیسی در سبک آلترناتیو، ایندی راک و الکترونیک بوده که به علت خلاقیت و نبوغ بسیار بالا در کارهای خود، همیشه بین دوست‌داران موسیقی و منتقدان موفق ظاهر شده است.

photo_2016-05-09_11-47-25

یازده قطعه‌ این آلبوم به نام‌های زیر است که طبق حروف الفبای انگلیسی در آلبوم قرار داده شده است.

Burn the Witch

Daydreaming

Decks Dark

Desert Island Disk

Ful stop

Glass Eyes

Identikit

The Numbers

Present Tense

Tinker Tailor Soldier Sailor Rich Man Poor Man Beggar Man Thief

True Love Waits

کد خبر : ۳۶۹۳۳۷