خبرگزاری کار ایران

بلقیس سلیمانی یکشنبه به شهر آفتاب می‌رود؛

اولین حضورِ "شب طاهره" و "بازی آخر بانو" در نمایشگاه کتاب

فرهنگ کتاب خوانی بطور کلی در جهان دارد رخت بر می بندد، مردم برای خوردن یک وعده غذا در رستوران حاضرند هزینه زیادی بدهند ولی برای کتاب نه.

بلقیس سلیمانی به خبرنگار ایلنا گفت: دو کتاب برای اولین بار توسط نشر ققنوس در نمایشگاه کتاب تهران دارم. اولی "شب طاهره" و دومی که به‌صورت صوتی‌ست و "بازی آخر بانو" نام دارد.

این داستان‌نویس، منتقد و پژوهشگر ادبی از حضورش در نمایشگاه کتاب تهران در روز یکشنبه (19 اردیبهشت ماه) خبر داد و گفت این دعوت ازسوی نشر چشمه صورت گرفته است. او گفت: حتما در این روز به نمایشگاه می‌رود و البته فقط همین یک روز. به غرفه مرکز، ققنوس، چشمه، افق، نیلوفر و ماهی هم سرخواهم زد.

او در ادامه افزود: در نمایشگاه کتاب امسال قصد خرید کتاب‌هایی در زمینه فلسفه، نقد ادبی و رمان  برای برای خودم و دخترم را دارم. از غرفه نشر ماهی هم رمان‌هایی تهیه می‌کنم و احتمالا حین دیدن غرفه‌ها کتاب‌هایی نیز به‌عنوان هدیه دریافت می‌کنم.

این منتقد ادبی با اشاره به این موضوع که امید است با جابجایی نمایشگاه کتاب تهران؛ شهروندان تهرانی بازهم  در این فضا حاضر شوند؛ گفت: احتمالا کاهش حضور وجود دارد زیرا مردم ما عادت به رفاه دارند و با این اتفاق ممکن است فروش کتاب‌ها در نمایشگاه کم شود.

او ادامه داد: جابجایی نمایشگاه کتاب تهران به شهر آفتاب برای شهرستانی‌ها خوب است زیرا دیگر مشکل ترافیک شهری را ندارند و به راحتی رفت و آمد می‌کنند.

بلقیس سلیمانی در پایان افزود: مسئله عدم کتاب‌خوانی متاسفانه دیگر بحث جهانی شده و فرهنگ کتاب‌خوانی کم کم دارد از جهان رخت برمی‌بندد. مردم حاضرند برای خوردن یک وعده غذا در رستوران و نوشیدن یک استکان قهوه در یک کافه هزینه زیادی بپردازند ولی حاضر نیستند بابت مطالعه خود هزینه‌ای بپردازند و برای اوقات فراغت خود کتابی تهیه کنند چون با رسانه‌های دیگر آن را پر می‌کنند.

کد خبر : ۳۶۷۸۵۷