خبرگزاری کار ایران

«کرنش به حافظ» در شیراز

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد گفت: در آستانه گرامیداشت هفته شیراز؛ آثار هنرمند شهیر آلمانی، گوتنر اوکر، با عنوان «کرنش به حافظ» در شیراز در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، مجید ملا نوروزی با گرامیداشت هفته شیراز اظهار داشت: 42 اثر از هنرمند شهیر آلمانی، گوتنر اوکر، با عنوان «کرنش به حافظ » از 12 اردیبهشت به مدت یک ماه در گالری تارو پود و کتابخانه ملی استان فارس در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. 

وی  با بیان اینکه شاعرانی چون حافظ میراث غنی  این سرزمین است که باید در تعامل با دیگر سرزمین‌ها از این میراث استفاده کرد، گفت: گونتر اوکر که در سال 2014 به عنوان هنرمند برتر کشور آلمان برگزیده شده 30 اثر از غزل‌های حافظ را در قالب 42 اثر نقاشی به تصویر کشیده است.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد افزود: این 42 اثر این هنرمند شهیر آلمانی پس از رونمایی در شیراز  به موزه هنرهای معاصر ایران هدیه می‌شود.

ملا نوروزی با بیان اینکه نمایش آثار هنرمندان دیگر کشورها فرصت خوبی برای تعامل و تبادل فرهنگی میان ملت ها است، افزود: پس از نمایش یک ماهه آثار در شیراز، یک ماه نیز در موزه امام علی تهران و پس از آن در کشور آلمان نمایش داده می‌شود.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: آثار گونتر اوکر در قالب نقاشی‌هایی با تکنیک اکلیریک، رنگ روغن و چاپ در این نمایشگاه قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۳۶۶۲۸۷