خبرگزاری کار ایران

سیف‌الدینی "جودت بیک و پسرانش" را برای نمایشگاه کتاب آماده کرد؛

کتاب‌هایم را از انقلاب تهیه می‌کنم

به گفته سیف‌الدینی؛ مردم اگر به ضرورت کتابخوانی پی ببرند؛ در هر نمایشگاهی حتی در آن‌طرف دنیا حاضر می‌شوند. باید اول مردم را کتابخوان کرد.

علیرضا سیف‌الدینی به خبرنگار ایلنا گفت: کتاب "جودت بیک و پسرانش" نوشته اورهان پاموک از کارهای جدیدم است که توسط نشر نیماژ با 1000 نسخه به چاپ رسیده و برای نمایشگاه کتاب آماده شده است.

این مترجم در ادامه افزود: این رمان درباره‌ی زندگی یک تاجر ترک در دوره تاریخی امپراتوری عثمانی‌ست. کتاب درواقع زندگی این تاجر و پسرانش و تجارت‌هایشان روایت می‌کند ودر کنار آن از حوادث سیاسی و اجتماعی آن روزگار پرده برمی‌دارد.

این نویسنده درمورد حضورش در نمایشگاه کتاب گفت: رفتن به نمایشگاه کتاب امکاناتی برای رفت و آمد نیاز دارد که من فعلا امکانش را ندارد. معمولا کتاب‌های موردنیازم را از کتابفروشی‌های انقلاب می‌خرم و کتاب‌های نایاب موردنیازم را از دستفروش‌ها یا دسته‌دوم فروش‌ها.

سیف‌الدینی در ادامه افزود: اگر موفق شوم به نمایشگاه بروم؛ حتما کتاب‌های مختلفی در مووضع معماری، روانشناسی، فلسفه و اتفاقات سیاسی مانند تاریخ معاصر خریداری خواهم کرد.

او درباره میزان استقبال مردم از شهرآفتاب نیز گفت: به‌صورت قطعی نمی‌توان حدس زد حضور مردم چگونه خواهد بود ولی بسیاری از مردم از نمایشگاه بازدید می‌کنند. گرچه می‌دانند بخش مهمی از کتاب‌ها کامل نیست و سانسور شده‌اند. خصوصا در زمینه‌های ادبی و تاریخی. می‌توان گفت فقط کتاب‌های آشپزی جان سالم به‌در می‌برند.

این نویسنده درباره توان خرید مردم نیز عنوان کرد: وقتی ضرورت کتابخوانی درک شود؛ استقبال از کتاب هم بیشتر می‌شود درغیر این صورت پیشرفتی حاصل نخواهد شد. افراد کتابخوان؛ آثار مورد علاقه و نیازشان را ولو آن‌سوی دنیا باشد؛ تهیه می‌کنند. مهم این است که علاقه به کتاب را در میان مردم گسترش دهیم. ما نیاز به کتابخوان کردن مردم داریم نه فقط سالی یکبار برایشان نمایشگاه درست کنیم.

کد خبر : ۳۶۵۰۹۵