خبرگزاری کار ایران

سرزمین طلا در گالری اثر

گالری اثر سال نوی خورشیدی را با مجموعه‌ای متفاوت از رکسانا منوچهری، هنرمند ایرانی مقیم ایرلند آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا؛"از سرزمین طلا" عنوان این نمایشگاه است که عصر جمعه 27 فروردین 1395 در گالری اثر افتتاح می‌شود که در آن حدود 13 اثر به تماشا درمی آید.

این یازدهمین نمایشگاه انفرادی رکسانا منوچهری ست که در زمره هنرمندان گالری اثر به شمار می‌آید، او چهار سال پیش با مجموعه "سایه بازی" آثارش را در تهران و گالری اثر به نمایش گذاشت، هر چند که آخرین نمایش انفرادی او در سال 1392 در گالری کوین کاواناگ دوبلین بود که مجموعه "معما" را ارائه کرد.

گالری اثر در متن معرفی مجموعه "از سرزمین طلا"  نوشته است:" در زمانه‌ای که نقشه‌های استاندارد جغرافیای سیاسی، طبیعی، بوم‌شناسی، جمعیت‌شناسی و غیره، به دلیل استفاده گسترده و کدهای قراردادی آشنا به سادگی قابل خواندن هستند، رکسانا منوچهری سعی کرده نقشه تازه‌ای در قالب یک پروژه هنری از نظام قدرت جهانی در قرن نوزدهم تهیه کند."

گویا فرم و درونمایه این آثار چنان است که مخاطب به صورتی ناگزیر به تعامل با کارها دست می زند، مخاطب وقت می‌گذارد و با کمک علائم این نقشه را می‌خواند حتی ممکن است خود را در لباس قدرت تصور کند...

تازه‌ترین آثار این بانوی هنرمند در حالی به نمایش درمی آید که پیش از این کارهای او در آرت فرهای متعددآرت کانتکست نیویورک، آرت دبی،  آرت سیپا سئول و کیاف سئول حضور داشته و در قالب 13 نمایشگاه گروهی در انگلستان، اسپانیا، فنلاند، کره جنوبی،  ایرلند جنوبی... به نمایش درآمده است.

"از سرزمین طلا" عصر جمعه 27 فروردین 95 در گالری اثر به نشانی خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبروی خانه هنرمندان، شماره 16 گشایش می‌یابد.

کد خبر : ۳۶۱۳۴۴