خبرگزاری کار ایران

سرافراز مستندات را هم زیر سئوال برد؛

سهم‌خواهی صداوسیما از بودجه 95 به هرقیمتی

براساس مستندات بودجه امسال صداوسیما 1068 میلیارد تومان و بودجه سال آینده 1335 میلیار تومان پیش‌بینی شده که گویای افزایش 25 درصدی بودجه صداوسیماست. حال سرافراز چگونه مستندات را زیر سئوال می‌برد و بر افزایش یک درصدی بودجه سازمان اصرار می‌ورزد؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس سازمان صداوسیما دو هفته قبل در گفتگویی که با روزنامه جام‌جم داشت؛ افزایش بودجه صداو سیما را تنها یک درصد دانست و نسبت به آن ابراز نارضایتی کرد.

در پی این ادعا، ابوذر ندیمی (نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون رسانه و هنر مجلس شورای اسلامی) واکنش نشان داد و آن را صحیح ندانست.

ندیمی در گفت‌وگویی که با سایت خانه ملت انجام داد؛ افزایش بودجه صداوسیما را 35 درصد اعلام کرد و آن را افزایشی منطقی دانست.

به گفته نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی؛ بودجه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در سال جاری 1002 میلیارد و 336 میلیون تومان مقرر شده بود و در سال 1395 نیز به 1335 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است.

رییس صدا و سیما درحالی افزایش بودجه سال آینده سازمان را تنها یک درصد می‌داند که سازمان سال گذشته طی گزارشی  بودجه سال ۹۴ خود را بدون احتساب بودجه عمرانی رقم ۹۳۲ میلیارد تومان اعلام کرده بود. و روابط عمومی صداوسیما در این گزارش توضیح داده بود بودجه جاری سازمان در لایحه بودجه سال 94؛ 932 میلیارد تومان و با احتساب بودجه عمرانی  1068 میلیارد تومان بوده است.

این رقم در لایحه بودجه سال 95 صداو سیما نیز 1335 میلیارد و 800 میلیون تومان درنظر گرفته شده که نشانگر افزایش 25 درصدی بودجه صداوسیماست.

با این مستندات باید پرسید چگونه و با استناد به چه مرجعی رییس سازمان؛ افزایش بودجه صداوسیما را تنها یک درصد می‌داند و روابط عمومی این سازمان که در گذشته از بودجه 1068 میلیارد تومانی سال 94 سازمان گزارش داده بود نیز چگونه صحبت‌های این نماینده مجلس را بی‌اساس می‌داند و در جوابیه‌ای که امروز روی سایت خود قرار داده است؛ چنین نگاهی به بودجه رسانه ملی را غیر واقع‌بینانه می‌داند؟

کد خبر : ۳۴۹۳۴۴