خبرگزاری کار ایران

«نقد تئاتر» تا پایان سال دو اجرایی شد!

«داستان‌های میان رودان» به شبکه چهار می‌رود

برنامه «نقد تئاتر» شنبه و یکشنبه این هفته به نقد و بررسی نمایش‌های «داستان‌های میان رودان» و «رقص مرگ بی‌لالا» اختصاص دارد.

به گزارش ایلنا، طبق اعلام تهیه‌کننده برنامه، با همراهی و مساعدت مدیران شبکه ۴، «نقد تئا‌تر» تا پایان امسال علاوه بر روزهای شنبه، در روزهای یکشنبه هر هفته نیز پخش می‌شود تا امکانی برای پوشش مناسب نمایش‌هایی که در پایان سال روی صحنه هستند وجود داشته باشد.

بیست و دومین برنامه «نقد تئا‌تر» در ساعت ۲۱ روز شنبه یکم اسفند ماه به نقد و بررسی نمایش «داستان‌های میان رودان» به نویسندگی و کارگردانی علی شمس اختصاص دارد.

بر همین اساس برنامه روز یکشنبه نیز به نقد و بررسی نمایش «رقص مرگ بی‌لالا» به کارگردانی یاسر خاسب اختصاص دارد که اطلاعات تکمیلی آن متعاقبا ارسال می‌شود.

 «داستان‌های میان رودان» نگاهی پارودیک به سه دوره شاهنشاهی دارد و در قالب کمدی، با کهن الگو‌ها شوخی می‌کند. کهن الگوهایی در حوزه‌های مختلف رفتار‌شناسی، ادبیات، رفتار مردم؛ قبل و بعد از باستان.

علی شمس، دانشجوی مقطع فوق لیسانس دانشگاه ساپینزا رم La Sapienza، علاوه بر این نمایش، تا کنون نمایش‌های «اگر شبی از شب‌های تهران مسافری»، «مخاطب خاص»، «قلعه انسانات» و «دال خوتای نامک» را کارگردانی کرده است.

داریوش موفق، رامین سیاردشتی، آرش فلاحت‌پیشه، سام کبودوند، اصغر پیران، فرزین محدث، بیژن سراجی، حمید دربانی، هاشم آذرهوا، آرش بزرگزاده در نمایش «داستان‌های می‌ان‌ رودان» به ایفای نقش می‌پردازند و علی شمس علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، طراحی صحنه و نور نمایش را انجام داده است.

این نمایش تا ۲۸ اسفندماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است.

در این برنامه سهیلا نجم، علی قلی‌پور و علی شمس حضور دارند.

 «نقد تئا‌تر» از مجموعه برنامه‌های «نقد چهار» است که ساعت ۲۱ روزهای شنبه هر هفته به طور زنده و تکرار آن پس از اذان ظهر روز بعد (یکشنبه) از شبکه چهار پخش می‌شود.

تهیه کنندگی این برنامه را مجید گیاه‌چی و اجرای آن را عطاالله کوپال برعهده دارند.

کد خبر : ۳۴۸۴۵۹