خبرگزاری کار ایران

روایت رنج‌های افغان‌ها در یک داستان

کتاب «افغانی کشی» نوشته محمدرضا ذوالعلی توسط نشر پیدایش وارد بازار کتاب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب افغانی کشی؛ روایتی تلخ از رنج‌ها و مشکلات مردان و زنانی است که در کشور ایران متولد شده‌اند و همواره به دلیل همین مشکلاتی که برایشان وجود داشته دچار نزول بسیاری هستند و با وجود اینکه بحث‌های زیادی درباره حقوق این افراد و فرزندان آنها شده است؛ اما همچنان مشکلات بسیاری را متحمل می‌شوند.

کتاب درباره داستان مرد جوانی است که زنش بدون هیچ دلیل خاصی مهریه‌اش را به اجرا گذاشته است. او مدتی را در زندان بوده و نهایتا با فروش خانه پدری و پرداخت مهریه آزاد، در یک تاکسی تلفنی مشغول کار می‌شود. فیروزه دختری افغانی ولی متولد ایران به همراه مادرش مسافر رسول می‌شوند تا به زاهدان بروند. فیروزه خودش را ایرانی می داند و نمی‌خواهد از ایران برود.

سطر زیر گزیده‌ای از این کتاب است:

باد شدیدی که می‌وزید ماشین را به شدت تکان می داد. پیرزن کیفش را زیر سرش گذاشته، سرش را به ستون ماشین تکیه داده و خواب رفته بود. دهانش نیم باز بود و دو دندان طلا قاتی دندان‌هایش دیده می‌شد. دختر با گوشی‌اش ور می‌رفت. نور صفحه گوشی افتاده بود روی صورتش. دختر حواس پرتانه سرش را بالا گرفت. لحظه‌ای از توی آینه نگاهش می‌کرد و پرسید: «گفتی اسمت چیه؟» پسر از توی آینه پیرزن را نگاه کرد خواب بود، شانه‌هایش را بالا انداخت، زیر لب گفت: «رسول»

کتاب «افغانی کشی» نوشته محمدرضا ذوالعلی در 327 صفحه، با تیراژ 1000 نسخه و با قیمت 20 هزار تومان توسط انتشارات پیدایش روانه بازار کتاب شده است.

کد خبر : ۳۴۸۲۵۴