خبرگزاری کار ایران

دوباره‌ی ترانه‌های پینک‌فلوید خبرساز شدند/ خوشبختی برای تازه‌ترین اثر مدرس‌صادقی

رمانی با ساختار عجیب و غریب با نام «فرهنگ فشرده لغات چینی به انگلیسی برای عشاق» نوشته گونوشیائولو با ترجمه ریحانه وادی‌دار، داستان «در راه» از جک کرواک که احسان نوروزی آن را ترجمه کرده و یکی از آثار مهم ادبیات معاصر امریکا به‌شمار می‌رود؛ تازه‌واردهای فهرست پرفروش‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بنابر آمار آثار پرفروش‌ کتابفروشی‌های رود، ارغوان، مهرگان، چشمه، ثالث و مرکز، از 24 بهمن‌ماه تا 29 بهمن‌ماه، در آخرین هفته‌ی بهمن ماه، بسیاری از کتاب‌های پرمخاطب و پرفروش پاییز و زمستان همچنان پای کار فهرست کتاب‌های پرفروش ایستاده‌اند و تک و توک هم آثار جدیدی در این ایست خودنمایی می‌کنند.

بر همین اساس تعدادی از آثار پرمخاطب هفته‌های اخیر مثل «شکسپیر و شرکا» از جرمی مرسر با ترجمه‌ی پوپه میثاقی، «لذتی که حرفش بود» نوشته‌ی پیمان هوشمندزاده، «پاییز فصل آخر سال است» نسیم مرعشی به عنوان برگزیده‌ی جایزه‌ی جلال آحمد امسال و «بیا با جغدها درباره‌ی دیابت تحقیق کنیم» دیود سداریس که جستارهایی طنز را شامل می‌شود؛ همچنان در فهرست پرفروش‌های اواخر بهمن‌ماه دیده می‌شوند.  

البته «کامو و آرمان سادگی» نوشته ایریس رادیش و ترجمه مهشید میرمعزی که با حضور نوسینده‌ی آلمانی‌اش رونمایی شده و در مدت کوتاهی به چاپ دوم نیز رسیده و اثری داستانی‌ای که فیودور داستایوفسکی تحت فشار سانسور حکومت وقت و با زبانی استعاری نوشته، یا همان «ناشناس» با ترجمه‌ی حمیدرضا آتش‌برآب نیز از اواسط زمستان امسال روی ریل جدب مخاطب قرار گرفته و گویا خیال ترمز هم ندارد.

رمانی با ساختار عجیب و غریب با نام «فرهنگ فشرده لغات چینی به انگلیسی برای عشاق» نوشته گونوشیائولو با ترجمه ریحانه وادی‌دار، داستان «در راه» از جک کرواک که احسان نوروزی آن را ترجمه کرده و یکی از آثار مهم ادبیات معاصر امریکا به‌شمار می‌رود نیز تازه‌واردهای لیست پرفروش‌ها هستند که سعی کردند پیشخوان‌ و ویترین‌های کتابفروشی‌ها را در این روزهای پرهیاهوی خرید بهاری و خانه‌تکانی تا حدودی نونوار کنند.

نخستین شماره از مجموعه «زندگی سینما‌گران ایرانی» با نام «غریبه‌ی بزرگ: زندگی و آثار بهرام بیضایی» از محمد عبدی، «عکس و دیدن عکس» با عنوان فرعی «عکس به ما چه می‌دهد، ما از عکس چه می‌گیریم» به عنوان یکی از جدیدترین آثار یوریک کریم‌مسیحی که به شرح امکانات پرشمار خوانش، تفسیر و تأویل عکس پرداخته است هم آثار هنری تازه‌وارد به فهرست پرفروش‌ها‌ در اولین هفته‌ی بهمن‌ماه هستند. 

کتاب «محمدعلی سپانلو» از مجموعه تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران که روایت کاملی از زندگی شاعر تهران را به مخاطب ارائه می‌کند، در کنار دو رمان عامه‌پسند «احتمالا گم شده‌ام» از سارا سالار و «کافه‌ای کنار آب» جعفر مدرس‌صادقی هم ادبیات ایران را در لیست پرفروش‌ها نمایندگی می‌کنند. علاوه بر این‌ها، سه‌ رمان عامه‌پسند «کنج بهشت» تکین حمزه‌لو، «بی‌وفا»ی منیر مهریزی مقدم و «پشت کوچه‌‌های تردید» نوشته‌ی پروانه سراوانی هم دیگر داستان‌های ایرانی هستند که در چهارمین‌ هفته‌ی بهمن‌ماه با استقبال گروهی از کتاب‌خوان‌ها مواجه شده‌اند.

مجموعه‌ی «ترانه‌های پینک فلوید» با ترجمه‌ی م.آزاد، که درواقع برگرفته از مجموعه آلبوم‌های اجرائی گروه پینک فلوید است نیز کتاب شعر پرفروش روزهای ابتدایی بهمن‌ماه معرفی می‌شود. داستان «راز فال ورق»  از  یوستین گوردر با ترجمه‌ی مهرداد بازیاری و عباس مخبر  که هریک از فصل‌های آن به نام یکی از برگ‌های ورق نام‌گذاری شده نیز اثر داستانی نسبتا قدیمی است که در بهمن‌ماه امسال دوباره توجه کتابخوان‌ها را به خود جلب کرده است.

«نگاهی از درون به داعش» نوشته‌ی یورگن تودنهوفر که توصیف سفر این روزنامه‌نگار آلمانی به عنوان اولین نمایند‌ی رسانه‌های غربی به مناطق تحت حکومت داعش است، اثر منتقدانه‌ی مقصود فراستخواه درباره‌ی خلقیات ایرانیان، ضعف‌ها و راه‌حل‌های رفع آن‌ها یا همان «ما ایرانیان» و «شناخت کورش، جهانگشا‌ی ایران» نوشته‌ی رضا ضرغامی (پژوهشگر ایرانی مقیم آمریکا) با ترجمه‌ی عباس مخبر که به تاریخ ایران باستان پرداخته است هم کتاب تاریخی- تحلیلی پرفروش روزهای پایانی بهمن‌ماه معرفی می‌شوند.

همچنین چاپ دهم «تسلی‌بخشی‌های فلسقه»‌ی آلن دوباتن که می‌کوشد تا با استناد به‌ آثار شش‌ فیلسوف‌ بزرگ (سقراط، سنکا، اپیکور، مونتنی‌، شوپنهاور و نیچه)‌ راه‌‌کارهایی‌ برای برون رفت از‌ مشکلات‌ روزمره در اختیار خواننده بگذارد، «در ستایش بطالت» برتراند راسل با ترجمه‌ی محمدرضا خانی و  اثری که بنابر نظریه‌ی سیستم‌ها حوزه‌ی زندگی روزمره و رابطه‌اش با استثمار و زیر سلطه رفتن را بررسی کرده است، تحت عنوان «فرهنگ و زندگی روزمره» نوشته‌ی اندی بنت با ترجمه‌ی حسن چاوشیان و لیلا جوافشانی هم آثار حوزه‌ی فلسفه و اندیشه‌ی لیست پرفروش‌ها‌ در چهارمین هفته‌ی ‌بهمن‌ماه هستند.  

در حوزه‌ی روان‌شانسی مثبت و روان‌کاوی نیز کتاب‌ «ما اخراج شدیم و این بهترین اتفاق زندگی‌مان بود» هاروی مک کی که توسط آرمین هدایتی ترجمه شده و نویسنده آن را به میلیون‌ها انسانی که در سراسر دنیا از شغل خود اخراج شده‌اند تقدیم کرده تا با خواندن روایت‌های واقعی و خواندنی چهره‌های سرشناس جهان و فراز و فرودهای مسیر شغلی آن‌ها برای انتخاب‌های شغلی بهتر ادامه‌ی زندگی برنامه‌ریزی کنند و «هر روز برای همان روز» از مسعود مهدی‌پور که در هر کدام 365 روز سال درباره‌ی وضوعاتی مانند: پذیرش، تطابق با شرایط پیش‌بینی نشده، شفای طبیعی، ارتباط با درون و بیرون، اشیاء محل زندگی، تغذیه، تمرکز، توجه، زمان حال، قدرت لحظه، راه میانه و اعتدال با خواننده صحبت می‌کند، نیزجزو آثار پرطرفدار برای خوانندگان آثار روان‌شناسانه بوده‌اند.

کتاب‌هایی مثل «هنر شفاف اندیشیدن» از رالف دوبلی به همراه  رمان «ملت عشق» الیف  شافاک با ترجمه‌ی ارسلان فصیحی نیز همچنان هر چند هفته یک بار سرو کله‌شان در لیست پرفروش‌ها پیدا می‌شود و در هفته‌ی آخر بهمن‌ماه نیز هنوز جایگاه خود را در این لیست حفظ کرده‌اند.

بر اساس این گزارش ناشرانی چون هرمس، ثالث، مرکز، چشمه و شادان بیشترین آثار را در فهرست این‌ هفته‌ی پرفروش‌‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.

کتاب‌های پرفروش پاین بهمن ماه
ردیف عنوان کتاب نام نویسنده/ مترجم ناشر قیمت (تومان) درباره‌ی کتاب
1 فرهنگ فشرده لغات چینی به انگلیسی برای عشاق

گونوشیائولو / ریحانه وادی‌دار

 

ققنوس 18000 داستان زنی چینی به نام چیائو شیائو تسوانگ در مسیر پروازی پکن به لندن
2 در راه جک کرواک/ احسان نوروزی چشمه 28000  این داستان براساس خاطرات واقعی زندگی نویسنده و روابط او با یکی از دوستان نزدیکش شکل گرفته است
3 عکس و دیدن عکس یوریک کریم‌مسیحی بیدگل 48000 شرح امکانات پرشمار خوانش، تفسیر و تأویل عکس
4 کافه‌ای کنار آب جعفر مدرس‌صادقی مرکز 10500 تازه‌ترین داستان مدرس‌صادقی که با ماجرای انتشار داستان بلند یک نویسنده پس از دوسال شروع می‌شود
5 ترانه‌های پینک فلوید م.آزاد ثالث 25000

ترانه‌های گروه موسیقی پینک فلوید

6 نگاهی از درون به داعش یورگن تودنهوفر/ رحمان افشاری مهر‌اندیش 25000  روایت سفر روزنامه‌نگار آلمانی به دل داعش
7 شناخت کورش، جهانگشا‌ی ایران رضا ضرغامی مرکز 59800 روایتی از تاریخ ایران باستان
8 تسلی‌بخشی‌های فلسقه آلن دوباتن/ ققنوس 14000 راه‌‌کارهایی‌ برای برون رفت از‌ مشکلات‌ روزمره با اتکا به نظریات فلسفی
9 شکسپیر و شرکا جرمی مرسر/ پوپه میثاقی مرکز 23500 یک سرگذشت‌نامه درباره‌ی نویسندگان قرن بیستم کانادا
10 بیا با جغدها درباره‌ی دیابت تحقیق کنیم دیوید سداریس/ پیمان خاکسار چشمه 13000 جستارهای طنز با لحن همیشگی اما متفاوت از سداریس
کد خبر : ۳۴۸۰۱۵