خبرگزاری کار ایران

شعرخوانی بهمنی و صالح‌علا در سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان

مراسم دهمین سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، امسال مراسم سالگرد تأسیس کانون ادبی زمستان در شرایطی (سه‌شنبه ۲۷ بهمن‌ماه) برگزار می‌شود که تاکنون بیش از یک‌هزار و ششصد برنامه ادبی با محوریت شعر و ترانه و سیصـد عنوان همایش، شب شعـر و جشنواره برگزار شده است. و حضور بزرگان شعر و ادب کشور شاخصه ارزشمند و پرمحتوا کننده این گردهمایی‌ها است.

سجاد عزیزی‌آرام (مدیر کانون ادبی زمستان) با بیان این مطلب گفت: ترویج خلاقیت و شکوفایی در شعر و شاعری همچنین نقد و بررسی آثار هنرمندان این عرصه، بدون چشم داشت مادی، مهم‌ترین توجهات این مجموعه در سال‌های اخیر بوده است.

وی افزود: مراسم سالگرد تأسیس کانون ادبی زمستان امسال با شعرخوانی علی آبان، علیرضا آذر، علی ایلیا، سینا بهمنش، محمدعلی بهمنی، غزل تاجبخش، مصطفی رحماندوست، رضا رفیع، حمیدرضا شکارسری، محمد صالح‌علا، غلامرضا طریقی، گروس عبدالملکیان، صابر قدیمی، مهرنوش قربانعلی، عبدالجبار کاکایی، محمدسعید میرزایی، بهروز یاسمی برگزار می‌شود.

عزیزی به حضور و همراهی: بهروز یاسمی، یوسفعلی میرشکاک، محمد بهمنی، عبدالجبار کاکایی، اسلامی، محمد صالح علا و... به عنوان اعضا اصلی و بزرگان کانون ادبی زمستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بالغ بر یکصد نفر عضو اصلی و افتخاری و چهار هزار نفر عضو علاقمند، شاعر جوان و نوپا با این مجموعه همکاری دارند که بیش از ۷۰ نفر آن از شاعران و منتقدان نام آشنا و مطرح کشور می‌باشند.

مدیر کانون ادبی زمستان با تاکید بر نیاز این مجموعه به حمایت‌های مادی ارکان‌های مسئول در امر ادب و هنر افزود: تاکنون شهرداری تهران و به طور ویژه و مستقیم سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مهم‌ترین و اصلی‌ترین حامی فعالیت‌های کانون ادبی و برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار هنری بوده است ولی متأسفانه از سال ۱۳۸۴ تا کنون حمایت مادی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت نگرفته است.

وی ضمن تقدیر از رویکردهای فرهنگی و ادبی مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درخواست کرد: با توجه به اهداف عالی این کانون که‌‌ همان حمایت از شاعران جوان و توسعه فرهنگ و ادب شعر و شاعری و ترانه سرایی در کشور است، کمک شایانی به این دسته هنرمندان ایران زمین انجام دهند.

عزیزی در پایان از مسئولان، صاحبنظران و هموطنان دعوت کرد تا در مراسم دهمین سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان که ۲۷ بهمن ماه ساعت ۱۷ در محل تالار ایوان شمس برگزار می‌شود شرکت کنند.

کد خبر : ۳۴۶۹۴۸