خبرگزاری کار ایران

وزارت ارشاد رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها را اعلام کرد

نتایج ارزیابی کمیته رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها با اعلام ماتریس مقایسه‌ای امتیازات و جدول رتبه‌بندی خبرگزاری‌های عمومی و تخصصی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، آئین نامه و شاخص‌های رتبه بندی خبرگزاری‌ها در نیمه اول سال ٩۴، پس از ۵ جلسه بررسی به تصویب مدیران مسئول خبرگزاری‌ها رسید. بر این اساس خبرگزاری‌ها به صورت داوطلبانه اقدام به ارسال فرم خوداظهاری به کمیته رتبه بندی کردند.

این جداول همراه با مستندات و ارزیابی‌های دبیرخانه کمیته در ١٨ جلسه، بررسی، ارزیابی و راستی آزمایی شد. نتایج رتبه بندی در دو مرحله برای مدیران مسئول خبرگزاری‌ها ارسال و در هر مرحله مستندات و نظرات تکمیلی خبرگزاری‌ها به اطلاع کمیته رتبه بندی رسید و در ارزیابی‌ها اعمال شد.

در آخرین مرحله، روز دوشنبه ١٩ بهمن ماه جلسه استماع و بررسی اعتراضات مدیران مسئول ١٢ خبرگزاری در کمیته رتبه بندی و با حضور همه اعضا، برگزار شد.

همچنان که ملاحظه می‌شود رتبه بندی در ٢ جدول جداگانه برای خبرگزاری‌های عمومی و تخصصی صورت پذیرفته است.

رتبه بندی خبرگزاری های عمومی  

رتبه یندی خبرگزاری های تخصصی  

اجرای اولین دوره رتبه بندی خبرگزاری‌ها فرصتی برای حرکت در مسیر تکاملی و رفع نقائص دانسته می‌شود تا در جلسه بعدی مدیران مسئول خبرگزاری‌ها که ١٢ اسفند ماه برگزار خواهد شد، اصلاح شاخص‌ها، تعاریف دقیق‌تر و اوزان هر شاخص در دستورکار قرار بگیرد.

کمیته رتبه بندی خبرگزاری‌ها از ترکیب زیر تشکیل شده است: ٢ استاد ارتباطات به انتخاب مجمع روسای دانشکده‌ها و گروههای ارتباطات دانشگاههای تهران، یک مدیرمسئول خبرگزاری عمومی و یک مدیر مسئول خبرگزاری تخصصی و یک سردبیر خبرگزاری، همگی به انتخاب مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و عضو ششم نیز مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی.

در این دوره به ترتیب آقایان یونس شکرخواه، حسن نمکدوست، علی متقیان (ایسنا)، صابرفرزام (ایکنا)، محمدمهاجری (خبرآنلاین) و حسن محرابی اعضای این کمیته بوده‌اند.

کد خبر : ۳۴۶۷۰۴