خبرگزاری کار ایران

تدوین اطلاعات کتابفروشی‌های خیابان انقلاب در «نوا»

اطلاعات کتابفروشی‌های خیابان انقلاب در یک نرم افزار طراحی شد و در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

به گزارش ایلنا؛ در راستای طرح پیرایش و آرام‌سازی پهنه انقلاب که سال گذشته از چهار را ولیصر تا چهار راه جمالزاده توسط سازمان زیباسازی شهر تهران به اجرا درآمد؛ نرم‌افزار "نوا" همراه واقعیت افزوده تهران با هدف بهره‌گیری مردم از فناوری اطلاعات کاربران فرهنگی و تجاری در این محدوده طراحی شد.

هادی صادقی (معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی تهران) درباره طراحی این نرم‌افزار گفت: حذف آلودگی‌های بصری شهری؛ کاهش یا حذف فضای مورد نیاز تابلوهای صنفی و ارایه اطلاعاتی بیشتر از محتوای تابلو‌ها؛ توانایی جستجو و یافتن کاربری‌های موردنظر ازجمله اهداف مهم طراحی این نرم افزار برای خیابان فرهنگی انقلاب بوده است.

وی افزود: در فاز نخست طراحی این نرم افزار اطلاعات کلیه اصناف خیابان انقلاب به دو صورت واقعیت افزوده و نمایش روی نقشه تهران در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای اینکه اکثر شهروندان بتوانند از این امکان استفاده کنند توسعه این نرم‌افزار روی سیستم عامل اندروید و IOS صورت گرفته است و قابلیت‌هایی همچون فناوری دید و میدان جغرافیایی؛ حسگرهای قطب‌نما؛ مکان‌یاب؛ ژیروسکوب و شتاب‌سنج تلفن‌های هوشمند برای مکان‌یابی را در دستری علاقمندان قرار می‌دهد.

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران؛ انگیزه طراحی این نرم‌افزار را انتقال پیام کتابفروشان خیابان انقلاب به مردم بدون آلودگی بصری دانست و تاکید کرد: در راستای طرح آرام‌سازی خیابان انقلاب، تابلو‌های بزرگ کاربران حذف و تابلوهای کوچک جایگزین آن شد و برای توجه به پیام‌رسانی کتابفروشان این راسته فرهنگی، به این نتیجه رسیدیم که چنین نرم‌افزاری را طراحی کنیم تا مردم به‌صورت آنلاین و آفلاین می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

وی افزود: در این نرم‌افزار اطلاعات ۷۸۰ کاربری معتبر خیابان انقلاب که دارای مجوز هستند؛ ثبت شده است که کتابفروشی‌ها، سینما‌ها و مراکز فرهنگی؛ مواد غذایی، ‌ قطعات یارانه از جمله آن هستند.

وی در پایان گفت: اولویت پروژه آرام‌سازی خیابان انقلاب با کتابفروشی‌ها بود و رویکرد سازمان زیباسازی در این محدوده فعالیتی فرهنگی به حساب می‌آمد اما مشابه همین پروژه را از مدتی پیش در خیابان بهارستان با رویکرد تاریخی؛ فرهنگی و گردشگی آغاز کرده‌ایم.

علاقمندان برای دریافت اطلاعت موردنیاز خود می‌توانند به سامانه http: //zibasazi. ir/nava/ مراجعه کنند و از اطلاعات آن به‌صورت رایگان استفاده کنند.

کد خبر : ۳۳۸۵۱۰