خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش محمد رحمانیان به انتخاب فیلمش در گروه هنر و تجربه

فیلم سینمایی سینما نیمکت به کارگردانی محمد رحمانیان در گروه هنر و تجربه سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است.

محمد رحمانیان (کارگردان فیلم سینما نیمکت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه تقاضایی برای حضور در این گروه ارائه نکرده بود، گفت: فرم شرکت در جشنواره توسط تورج منصوری (تهیه‌کننده فیلم) تکمیل شده بود و همه کارها را ایشان انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: زمانی که اسامی هیات انتخاب، فیلم‌های بخش‌های سودای سیمرغ و نگاه نو اعلام شد، متوجه شدم با فیلم سینما نیمکت چه رفتاری شده است.

رحمانیان ادامه داد: همانگونه که حکومت‌های مختلف با مخالفین‌شان رفتار سیاسی می‌کنند و به نوعی آنها را تبعید می‌کنند، جشنواره فیلم فجر نیز به نوعی سیاسی عمل کرد و فیلم من را به بخش دیگری فرستاد.

وی با تشکر از اعضای هیات انتخاب بخش هنر و تجربه برای انتخاب سینما نیمکت گفت: فیلم‌های هنر و تجربه از منظر من آثاری هستند که به  دنبال یک نگاه نو و نوآوری در سینما هستند و این نگاه را به شکل تجربی ارائه می‌کنند اما فیلم من کاملاً یک فیلم کلاسیک است که روایتی ساده دارد.

رحمانیان ادامه داد: بسیار از گروه انتخاب این بخش متشکرم که تحت تاثیر فشارها و شانتاژهای مختلف قرار نگرفت و فیلم مرا در گروه هنر و تجربه قرار داد.

وی با اشاره به اینکه این فیلم به هیچ عنوان بار سیاسی نداشت، گفت: اینکه گفته می‌شود هیچ فیلمی به دلیل مشکلات ممیزی از بخش اصلی حذف نشده است، را قبول ندارم و رفتاری که با فیلم سینما نیمکت رخ داد، موید این مسئله است.

کد خبر : ۳۳۶۰۲۶