خبرگزاری کار ایران

کتاب سینا دادخواه درباره‌ تهران غیرقابل‌چاپ اعلام شد

آخرین اثر سینا دادخواه که مجموعه‌ای از جستارهای تک‌نگارانه با محوریت شهر تهران است؛ غیرقابل‌چاپ اعلام شد.

سینا دادخواه (نویسنده) در همین رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: از حدود دو سال پیش  مشغول کار روی کتابی پیرامون شهر تهران بودم. این کار برخلاف دو کتاب قبلی تم داستانی ندارد و به شیوه تک‌نگاری شامل جستارهایی درباره‌ی نسبت من، تهران و زندگی در دهه‌ی هشتاد است و به خوانش مفهوم «جوانی» می‌پردازد.

وی ادامه داد: بعد از اتمام مراحل نگارش، در فروردین ماه  کتاب را تحت عنوان «آشیانه‌ی خرس» توسط نشر چشمه برای طی روال گرفتن مجوز و چاپ تحویل  وزارت ارشاد دادیم ولی چند وقت پیش تلویحا و با ابهامات فراوان اعلام کردند که این کتاب غیرقابل چاپ تشخیص داده شده است. دلیل مشخصی را هم برای تصمیم مذکور عنوان نکرده‌اند.

خالق دو رمان «یوسف آباد خیابان سی‌وسوم» و «زیباتر» در توضیح بیشتر درباره‌ی این کتاب نیز تصریح کرد: کتاب «آشیانه‌ی خرس» در حقیقت روایتی شخصی از دهه‌ی 80 تهران است. واقعا به هیچ نکته‌ای که مثلا خط قرمز باشد (مثل وقایع سال 88 و ...) هم اشاره‌ای ندارد برای همین اتخاذ چنین تصمیمی برایم جای سوال دارد. هرچند دیگر اصراری برای برای دریافت مجوز ندارم و تصمیم گرفته‌ام ازمضامین و مواد و مصالحی که موقع پژوهش درباره‌ی کتاب جمع کردم، در رمانی با همین محوریت استفاده کنم. در حال حاضر هم مشغول کار روی همین رمان هستم.

سینا دادخواه پیش از این و در دو رمان قبلی خود که به چاپ‌های متعدد رسیده‌اند نیز به‌ نوعی شهر تهران را مدنظر داشته اشت.

کد خبر : ۳۲۷۲۷۹