خبرگزاری کار ایران

بازگشت هفتاد و دو تن با نگاه بى پایان به گالرى اثر

نمایشگاه «اسر» به معناى بدون سر و بى پایان، روایتى تازه از مجموعه «هفتاد و دو تن» علیرضا آدم بکان این روزها در گالرى اثر به تماشا گذاشته شده است.

به گزارش ایلنا؛ علیرضا آدم بکان با رویکرد اجتماعى مى‌کوشد حرفش را از دریچه هنر و رنگ هاى نقاشانه با مخاطب در میان گذارد و هیچگاه محتوا را فداى فرم نمى کند؛ اسر هم به مانند دیگر آثار آدم بکان در مرزى میان فیگور و انتزاع در رفت و آمد است و هنرمند به لطف رنگ شناسى و کمپوزسیون هاى خوب، بیننده را همراه خود مى کند.

این نهمین نمایشگاه انفرادی علیرضا آدم بکان است که در آن هفت تابلو از نقاشی‌های اخیر وی از مجموعه «هفتاد و دو تن-‌ها» با تکنیک‌های مرکب، آکریلیک، مداد و پاستل گچی روی بوم است که درونیات وی را در بستر اجتماعی با زبان ویژهٔ نقاشانه‌اش به نمایش گذاشته است.

آثارى که هر یک راوى داستان و دل گویه هاى هنرمندند، المان هاى مذهب در رنگ بندى‌ها و فیگور‌ها غلبه هویدا دارد و آدم بکان با ارائه آن‌ها به مانند اینستالیشن، خوانش تازه اى براى درک معنایى آن مى گشاید؛ امر مهمى که معمارى و دیزاین تازه گالرى اثر بدان کمک شایان توجهى مى کند.

علیرضا آدم بکان تاکنون در ۳۰ نمایشگاه گروهی حضور داشته که در میان آن‌ها شرکت در نمایشگاه گروهی در گالری اِتان کوهِن نیویورک آمریکا در سال ۱۳۹۲، نمایشگاه ۱۰۰۱ رنگ هنر معاصر ایران در نیویورک امریکا در سال ۱۳۸۸ و آرت اسپیس لندن ۱۳۸۶ دیده می‌شود. او در سال‌های اخیر در آرت فرهای بین‌المللی معتبری در اروپا و منطقه خاورمیانه از جمله کانتمپورِری استانبول در سال‌های ۱۳۸۹، ۱۳۹۰ و ۱۳۹۴، اروپ آرت ژنو و آرت اینترنشنال استانبول دریچه‌ای تازه از نقاشی معاصر ایران را به تماشا گذاشته است.

نمایشگاه «اَسَر» عصر جمعه هشتم آبان آغاز به کار کرده و تا سه‌شنبه دهم آذر ماه روى دیوار خواهد بود؛ علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه یکشنبه تا پنجشنبه ساعات ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعات ۱۶ تا ۲۰ در گالرى اثر واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبروی خانه هنرمندان، شماره ۱۶ دیدن کنند.

کد خبر : ۳۱۸۴۷۷