خبرگزاری کار ایران

کارگردان نمایش «گاومیش» هنرمندان را به حمایت از جوانان فراخواند

زهره پرتوی، کارگردان نمایش «گاومیش» از هنرمندان تئاتر تقاضا کرد با جوانان این حرفه با لطف و محبت بیشتری مواجه شوند.

به گزارش ایلنا، کارگردان نمایش «گاومیش» درباره این اثر توضیح داد: زمانی که جنگ آغاز شد پدرم یکی از کارکنان نیروی هوایی بود و کودکی من در فضای جنگ گذشت. روز اول واقعه در دزفول بودم و به همین علت آغاز جنگ به خوبی در خاطر من باقی ماند. به‌ویژه که آن روز، روز قبل از مدرسه بود.

او افزود: بسیار مشتاق و منتظر شروع سال تحصیلی بودم و آن روز می‌توانست برایم بسیار شیرین باشد اما تلخ شد و این تلخی هشت سال طول کشید. پدرم می‌گفت یک عمر برای چنین روزهایی آموزش دیده‌ام و حالا که به فن و مهارت من نیاز است نمی‌توانم عرصه را خالی کنم. بنابراین ما در منطقه ماندیم و جنگ را از نزدیک لمس کردم. من موشک باران‌های تهران را هم به خاطر دارم.

این کارگردان درباره سابقه فعالیت‌های خود اظهار کرد: پیش از این سه نمایش کودک را کارگردانی کرده بودم که هر سه به جشنواره تئاتر کودک راه پیدا کرد. دوره‌های بازیگری را در آموزشگاه استاد سمندریان طی کردم و تجربه‌هایی هم در زمینه تئاتر بزرگسال پشت سر گذاشتم.

پرتوی به محتوای نمایش خود اشاره کرد و گفت: این یک متن ضد جنگ است و من خودم هم ضد جنگ هستم. دو عبارت جنگ تحمیلی و دفاع مقدس درباره این مقوله وجود دارد و من می‌خواهم بگویم مخالف چیزی هستم که ظالمانه بر ما روا شد. فارغ از اینکه چه اسمی داشته باشد.

او تصریح کرد: ما هشت- نه ماه با بازیگران مختلف تمرین کردیم اما با گروه فعلی دو ماه‌ونیم تمرین داشتیم. امیدوارم جوانان تازه نفسی که در تئاتر امروز مشغول به کار هستند حمایت شوند، حداقل از جانب قشر هنرمند جامعه مورد توجه باشند.

«گاومیش» نوشته رحیم رشیدی تبار است و هر شب ساعت 20:45 در تماشاخانه مشایخی روی صحنه می‌رود.

احمد افشاری، ابوذر زارع، محمد مسگری، شهاب ولیخانی، مسعود اسماعیلی و امیرداودی در این نمایش به ایفای نقش پرداخته‌اند. محمد موسوی طراحی صحنه «گاومیش» را بر عهده دارد.

کد خبر : ۲۹۹۳۱۵