خبرگزاری کار ایران

مجیدی و درویش در مراسم تدفین شهدای غواص+عکس

کارگردان فیلم حضرت محمد(ص) در زمان تدفین شهدای غواص در حوزه هنری، برای تبرک به درون مقبره یکی از شهدای غواص رفت.

به گزارش  خبرنگار ایلنا، آیین تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید غواص ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۰ مرداد) همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه هنری برگزار شد.

 در این مراسم هنرمندانی چون مجید مجیدی کارگردان فیلم حضرت محمد (ص) و احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی رستاخیز، حسین پارسایی، حبیب احمدزاده و سهیل جهان بیگلری‌پور حضور داشتند.

کارگردان فیلم حضرت محمد(ص) در زمان تدفین شهدای غواص در حوزه هنری، برای تبرک به درون مقبره یکی از شهدای غواص رفت.

در بخشی از این مراسم فاضل نظری، به نیابت از هنرمندان بیانیه‌ای را قرائت کرد که به شرح زیر است:

شهادت هنر مردان خداست. هنر جان‌های شیفته و دلهای زلال. هنر سبک بالان عاشق و پرندگان آفاق ملکوت. سلام خدا بر دلیر مردان غیرتمندی که حماسه حقیقت آفریدند و درود بر هنرمندانی که به روایت حقیقت آن دفاع به دلاوری پرداختند.

دفاع مقدس یک حقیقت است. سرمایه معنوی و گنجی تمام نشدنی. اقیانوس ژرف و خروشان که روزا روز که می‌گذرد کرانه‌های تازه‌ای پدیدار می‌سازد.

اکنون حوزه هنری این اقبال بلند را یافته است که جگر گوشه‌های این سرزمین را در آغوش بگیرد. مروارید‌های بی‌نشانی که غواص‌های پهنه آسمان‌اند. مسافران غریبی که سال‌ها منتظر بازگشت ان‌ها بودیم.

تشییع و تدفین این ستاره‌های درخشان در حوزه هنری مجالی است برای تجدید پیمان هنرمندان با شهیدان ایران. هنرمندان انقلاب بار دیگر در برابر پیکر مطهر شهیدان این مرز و بوم عهد می‌بندند که تا واپسین نفس خون پاک ایشان را پاس بدارند.

پیمان می‌بندند که راویان راستین حقیقتی باشند که این پاکبازان شریف و محبان صدیق جان خود را بر سر آن نهادند. آن‌ها که در قهقه مستانه خود عند ربهم یرزقون‌اند.

16

22

کد خبر : ۲۹۶۶۸۲