خبرگزاری کار ایران

مسول بازسازی تئاتر شهر مطرح کرد:

خرید صندلی‌های فرانسوی و طراحی سکوی متحرک برای عبور از بحران قشقایی

مسئول بازسازی مجموعه تئاتر شهر از خرید صندلی‌های اتوماتیک فرانسوی برای نصب در تئاتر شهر و طراحی سکوی متحرک برای عبور از بحران طراحی سالن «قشقایی» خبر داد اما همچنان مایل به اعلام تاریخ قطعی پایان بازسازی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیح وضعیت بازسازی تئاتر شهر و پاسخ به این پرسش که آیا کمبود منابع مالی موجب توقف فعالیت‌ها شده؛ اظهار کرد: به دلیل جابه‌جایی که در سال مالی پیش آمد، وقفه‌ای کوتاه داشتیم اما مسئول امور مالی عنوان کرد سرفصلی ایجاد می‌کند تا برای پرداخت‌ها مشکلی نداشته باشیم. البته سالن‌ها همین حالا هم قابل استفاده هستند و تمام موارد مورد نیاز آماده است. حتی صندلی‌هایی درنظر گرفتیم که تماشاگران تا زمان وارد شدن صندلی‌های مورد نظر به کشور از آنها استفاده کنند و هیچ مشکلی در کار نیست.

او افزود: به هرحال تشکیلات دولتی درگیر پیچ‌و‌خم‌های اداری است و مثلا اگر قرار باشد برای خرید چکی صادر شود ناچار هستیم مدتی منتظر بمانیم. اما اینکه این تلقی وجود داشته باشد که ما با مشکل مالی و کمبود مواجه هستیم؛ صحیح نیست و منابع مورد نیاز تامین می‌شود.

رئیس دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد درباره صندلی‌های جدید تئاتر شهر توضیح داد: این صندلی‌ها کاملا اتوماتیک هستند که هنگام جمع شدن تنها فضایی معادل یک متر جا کنار دیوار سالن اشغال می‌شود و از این نظر کمک زیادی است.

این مدیر؛ انتظار برای ترخیص ابزار نوری مورد نیاز سالن‌ها را یکی دیگر از موارد طولانی شدن پایان فاز نخست بازسازی عنوان کرد و گفت:  وسایل نوری مورد نیاز از کشور فرانسه خریداری شده و به گمرک ایران رسیده است اما فعلا منتظر ترخیص هستیم که فکر می‌کنم بخشی از آنها تا پایان هفته به دست ما برسد و اگر قرار باشد زمان دقیق‌تری اعلام کنم، تا هفته آینده ابزارهای نوری هم به تئاتر شهر می‌رسد.

دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد پیش‌تر اواسط تیرماه را به عنوان تاریخ دقیق پایان فاز نخست بازسازی اعلام کرد اما مسئولان به وعده‌ خود عمل نکردند و بازسازی همچنان که به اواسط مردادماه نزدیک می‌شویم به پایان نرسیده است. مسعود معمار درباره سرنوشت سالن قشقایی گفت: کارهای سالن قشقایی در حال انجام است. ما برای تامین نظر انجمن طراحان خانه تئاتر سازه‌ای متحرک نیاز داشتیم که طراحی شده و در دست ساخت است. ورود دکور به داخل سالن با مشکلاتی مواجه بود که با متحرک کردن محل قرار گرفتن صندلی‌ها قابل حل است.

او توضیح داد: به این ترتیب بخشی از صندلی‌ها متحرک و بخش دیگر ثابت است که صندلی‌های ثابت هم از یک تولیدکننده داخلی خریداری شده و آماده نصب است؛ اما باید منتظر بمانیم تا صندلی‌های خارجی نیز از گمرک خارج شوند.

این مدیر درباره زمان دقیق اتمام بازسازی سالن قشقایی بیان کرد: تا وقتی ساخت سکوی متحرک برای نصب صندلی‌ها به پایان نرسد نمی‌توان زمان دقیق اعلام کرد. کار طراحی این سکو توسط یک گروه طراحی صنعتی معتبر انجام شده و زمانی که اعلام کنند کار تمام است، ما می‌توانیم زمان دقیق را منتشر کنیم ولی پیش از آن اعلام هر تاریخی قطعی نخواهد بود.  

مسعود معمار پیش از این در گفتگو با خبرگزاری کار ایران، اواسط تیرماه را به عنوان زمان قطعی پایان بازسازی فاز نخست مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد که این وعده محقق نشد. همچنین مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی در بازدید سرزده خود از روند بازسازی مجموعه هشدار داد که کار باید سریع و طبق زمان‌بندی اعلام شده به پایان برسد اما خواسته این مدیر همچنان عملی نشده است.

کد خبر : ۲۹۴۷۸۶