خبرگزاری کار ایران

چیدمان تاریخچه کهن هنر ایرانی در موزه هنرهای معاصر

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۵۹۳

نمایشگاه آثار بیژن بصیری و مهرداد صدری از روز 24 خردادماه ساعت 6 بعدازظهر در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ نمایشگاه آثار حجمی، تابلو نقاشی و چیدمان بیژن بصیری با عنوان "مطلق" و آثار تابلوهای نقاشی مهرداد صدری با عنوان" در بودن با خویشتن وجهان"، روز یکشنبه 24 خرداد ماه ساعت 6 بعدازظهر با حضور هنرمندان، استادان و مقامات فرهنگی-هنری در موزه هنرهای معاصرتهران افتتاح می‌شود.

بیژن بصیری متولد 1333 تهران و فارغ‌التحصیل از آکادمی هنرهای زیبای رم است. وی در سال 1354 برای تحصیل عازم ایتالیا شد و تاکنون در آنجا زندگی می‌کند. آثار بصیری در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری در کشورهای مختلف جهان به نمایش درآمده است. آثار بصیری با چیدمانی خاص و سنجیده و با ترکیبی از تکنیک‌های مختلف با استفاده از رنگدانه‌ها و مواد گوناگونی همچون خمیر کاغذ، فولاد، برنز، عناصر گدازه‌ای و پردازش تصویر تولید شده است.

مهرداد صدری متولد 1323 تهران و فارغ‌التحصیل رشته هنرهای تزئینی و نساجی از دانشگاه هنرهای کاربردی وین است. آثار مهرداد صدری در کشورهای مختلفی جهان ازجمله تهران، اتریش، جمهوری چکسلواکی، سوییس، ایتالیا، آمریکا، آلمان، ژاپن و لهستان به نمایش درآمده است.

در آثار مهرداد صدری؛ جزئیات انسان و اشیاء از بافت‌شان بیرون آمده و با ایجاد تغییراتی در ابعاد آن‌ها به گونه‌ای متفاوت با یکدیگر مرتبط شده‌اند. چنین روندی قالب فرم را از میان برداشته و همزمان مسیری را برای هنرمند می‌گشاید تا بتواند آن چه در ذهن خود دارد را تعبیر کند که در آن پیشینه هنر ایرانی با تاریخچه کهن و فرهنگ غنی پنهان نیست وآثار خود را با نقاشی شعر لطیف وخلاقیت با رنگ‌هایی تلفیقی و زنده به وجود می‌آورد.

در این نمایشگاه 50 اثر نقاشی از مهرداد صدری و 15 مجموعه آثار چیدمان نقاشی و حجمی از بیژن بصیری به نمایش درمی‌آید.

علاقمندان می‌توانند برای حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه روز یکشنبه 24 خردادماه ساعت 6 بعدازظهربه موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز