خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت داریوش اسدزاده در نمایشگاه کتاب

بزرگداشت داریوش اسدزاده همزمان با رونمایی از جلد دهم کتاب «تئاتر ایران در گذر زمان، تماشاخانه تهران به روایت داریوش اسدزاده» برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛  محسن مومنی در ادامه عنوان کرد: بدون شک برای تمامی نویسندگان و اهل ادب نمایشگاه کتاب تهران فضای متفاوتی است و همه برای برگزاری  آن لحظه شماری می کنیم. از طرفی نمایشگاه کتاب محل دیدار اهل ادب است و از این منظر هم فرصت مطلوبی برای نویسندگان به شمار می‌­رود.

  نویسنده کتاب «ریشه در آسمان» بیان داشت: نمایشگاه کتاب تهران نسبت به گذشته پیشرفت کرده  است. صنعت نشر ما نیز در انتشار کتاب رشد داشته و با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد:  البته در سال‌های گذشته صنعت چاپ و نشر با مشکلاتی روبه رو بوده است و شاید دلیل رکود بازار نشر در روزهای خارج از نمایشگاه کتاب تهران به این موضوع  مرتبط باشد.

رئیس حوزه هنری افزود: حوزه نشر پر هزینه نیست و با کمی توجه به این حوزه می‌توان کارهای بزرگی انجام داد، در واقع باید از کمیت  بکاهیم و به کیفیت توجه ویژه ای داشته باشیم چراکه 60 هزار عنوان کتاب چاپ نخست افتخار نیست و باید از کتابسازی فاصله بگیریم.

این نویسنده در پایان گفت: اگر نمایشگاه کتاب تهران تخصصی شود وضعیت بهتر می‌شود زیرا از شلوغی وترافیک نمایشگاه کاسته خواهد شد و افراد می‌توانند راحت‌تر از فضای نمایشگاه  استفاده کنند.

آیین نمایشنامه‌خوانی با حضور هنرمندان در نمایشگاه

موسسه خانه کتاب  با همکاری انتشارات افراز در سالن کتاب و هنر نمایشگاه کتاب امسال از بازیگران و پیشکسوتان حوزه هنر دعوت می‌کند. طی این مراسم فعالیت‌های مختلفی مانند آیین‌های تجلیل، رونمایی از کتاب و نمایشنامه‌خوانی برگزار می‌شود.

یکی از این برنامه­‌ها، حضور داریوش ارجمند برای جشن امضاء کتاب «سلطان فیل گردن» است که روز جمعه 18 اردیبهشت‌ماه  در این سالن انجام می­‌شود.

روز شنبه 19 اردیبهشت‌ماه  ساعت 15 نیز در سالن کتاب و هنر، آیین بزرگداشت داریوش اسدزاده همزمان با رونمایی از  جلد دهم کتاب «تئاتر ایران در گذر زمان ، تماشاخانه تهران به روایت داریوش اسدزاده»  برگزار می‌شود.

سالن کتاب و هنر روز دوشنبه  20 اردیبهشت ماه ساعت 15 میزبان شیرین بزرگمهر برای کتاب «تاثیر ترجمه متون نمایشی بر تئاتر ایران» می‌شود. همچنین مسعود رایگان روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت ماه برای رونمایی از کتاب «قاتل بی‌رحم» و نیکی کریمی برای رونمایی از کتاب «عشق سال‌های غم» در نمایشگاه‌ حاضر می‌شوند.

انتشارات افراز امسال با بیش از 800 عنوان کتاب در نمایشگاه حاضر شده که 110 عنوان آن چاپ نخستین است.

پخش زنده «کاغذ رنگی» از نمایشگاه کتاب

 برنامه «کاغذ رنگی» در نمایشگاه کتاب تهران هرروز در دو بخش 10 تا 10.30 صبح و 14 تا 14.30 از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صورت زنده با اجرای مارال دوستی پخش می‌شود.

در این برنامه تلویزیونی ویژه نمایشگاه کتاب تهران، هرروز هنرمندان، نویسندگان و اهالی فرهنگ حاضر می‌شوند و در خصوص اتفاقات حوزه نشرو کتاب گفت وگو می‌کنند. مرور بر اخبار و بررسی نشست‌های نمایشگاه نیز جزو موضوعات این برنامه است.

رویکرد اصلی «کاغذ رنگی» ویژه نمایشگاه کتاب، برپایه سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز افتتاحیه مبنی بر تبدیل نمایشگاه کتاب از حالت فروشگاهی به نمایشگاهی است.

«کاغذ رنگی» در روزهای غیر از نمایشگاه،‌ پنجشنبه‌ها ساعت 22.30 از شبکه چهارم سیما به سردبیری احسان رضایی و تهیه‌کنندگی محمود فاتحی پخش می‌شود.

بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران از روز 16 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» برپاست.

کد خبر : ۲۷۵۵۰۴