خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از مراسم تشییع حسین قندی؛

جامعه رسانه‌ای ایران؛ استاد تیتر خود را به خاک سپرد

مراسم تشیع پیکر حسین قندی؛ استاد روزنامه‌نگاری ایران؛ صبح امروز(5 اردیبهشت) درحالی برگزار شد که بسیاری از خبرنگاران حاضر که برای پوشش مراسم آمده بودند؛ از شاگردان دور یا نزدیکش بودند. آنها آمده بودند تا با چشم‌های گریان با استاد خود خداحافظی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مازیار ناظمی که اجرای مراسم را برعهده داشت؛ با اشاره به اینکه بیست سال پیش شاگرد قندی بوده و هنوز نیز خود را شاگردش می‌داند؛ گفت: در چند سال گذشته به استادانی همچون حسین قندی بسیار سخت گذشت. ما باید زمانی که دورهم هستیم؛ قدر یکدیگر را بدانیم و یاد هم را زنده نگه داریم.

وی در ادامه؛ متنی از طرف شاگردان و دوستان قندی قرائت کرد. در این متن آمده بود: سلطان تیتر دار فانی را وداع گفت و این تیتر آخر ماست.

امروز استاد روزنامه‌نگاری و ارتباطات برای همه اهالی این عرصه جاودانه شد و شاگردان وی که سال‌های زیادی با او مشق روزنامه‌نگاری کردند؛ همیشه به یادش خواهند بود.

 کافی‌ست از جان خبر و خبرنویسی جرعه‌ای نوشیده باشی تا لذت تیترهای وی را بدانی. حسین قندی را با لبخند همیشگی و قامت آراسته می‌شناختیم و وی که زمانی تیترهایی همچون "حاتمی مرگ را کلید زد" و یا "آسمان در آسمان منفجر شد"؛ امروز خود مرگ را کلید زد.

حسین انتظامی(معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت اشاد) نیز طی سخنانی با تسلیت درگذشت قندی گفت: امروز را باید به همه روزنامه‌نگاران کشور تسلیت گفت زیرا ما فردی را از دست داده‌ایم که استاد کم‌نظیری بود و در کنار کار حرفه‌ای؛ به ترتیب شاگردان در عرصه رسانه و روزنامه‌نگاری کمک کرد. توجه ایشان به اخلاق حرفه‌ای بسیار زبان‌زد بود و ایشان؛ هم در عمل و هم در آموزش به این اصل بسیار توجه داشت. هرچند امروز جایش خالی‌ست اما نامش همیشه زنده است و شاگردان و دوستانش با نام وی همیشه زندگی می‌کنند.

مجید رضاییان(استاد ارتباطات و روزنامه‌نگار) نیز گفت: امروز تیتر روزنامه‌نگاری ایران رفت و به خاک سپرده شد. اینکه بگوییم جایش خالی‌ست خیلی حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه باید حسین قندی را از آثارش شناخت؛ گفت: سبک وی در روزنامه‌نگاری و اصرار بر ادبیات صحیح در روزنامه‌نگاری و درست‌نویسی؛ روشی بود که امیدواریم همیشه ادامه پیدا کند.

در ادامه مهسا قندی(دختر حسین قندی) با تشکر از همه کسانی که در مراسم حضور پیدا کرده‌ بودند؛ گفت: قندی نه تنها برای من پدر بود بلکه برای همه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مانند پدر بود و آنها را دوست داشت و همیشه نگران غم‌شان و مشکلات آنها بود. هرچند در کار همانقدر که برای ما سخت می‌گرفت بر آنها نیز سخت می‌گرفت.

فریدون صدیقی نیز دیگر سخنران مراسم بود که گفت: امروز حالم بسیار بد است زیرا مانند شعر قیصر امین‌پور که می‌گوید قطار می‌رود؛ تو می‌روی؛ تمام ایستگاه می‌رود؛ جای وی خالی است و این خالی بودن قندی به اندازه هزار سال است زیرا وی در همه عرصه‌های روزنامه‌نگاری ایران حضور داشت.

در ادامه؛ پیکر حسین قندی برای انتقال به قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س) تشییع شد.

ازجمله حاضران در این مراسم؛ غلامرضا کاظمی دینانی، یونس شکرخواه، مجید رضاییان، حسن نمک‌دوست، محمد آقازاده، کامبیز نوروزی، مازیار ناظمی، حجت‌الاسلام دعایی، علی‌اکبر قاضی‌زاده، مجید سلطانی‌فر، فریدون صدیقی، حسین انتظامی و محمد فرقانی،مهدی محسنیان راد بودند.

کد خبر : ۲۷۲۶۴۷