خبرگزاری کار ایران

مجید سرسنگی در گفتگو با ایلنا:

استعفا از ریاست جشنواره تئاتر دانشگاهی کذب است

مجید سرسنگی اخبار منتشر شده مبنی بر استعفا از ریاست هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی درباره خبر منتشر شده در یکی از رسانه‌ها اظهار کرد: این خبر کاملا کذب است به دلیل اینکه وقتی چنین مطلبی منتشر می‌شود یا باید متن استعفا را به پیوست منتشر کند، یا توسط خود شخص مورد تایید قرار بگیرد یا حداقل نهادهایی که مدیر زیر نظر آنها کار می‌کند چنین چیزی را تایید کنند. در مطلب منتشر شده هیچ‌یک از این سه شاخص وجود نداشت و بنابراین قابل تایید نیست.

او ادامه داد: برای من جای تعجب و البته تاسف دارد که یک خبرگزاری با ارتزاق از پول بیت‌المال چنین خبر کذبی را بر صفحه خود قرار می‌دهد تا در آستانه برگزاری جشنواره بر این جریان و روحیه دانشجویان تاثیر منفی بگذارد.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران خاطرنشان کرد: من در خدمت جشنواره هستم و هفته‌ای دو سه بار با اعضای دبیرخانه جلسه برگزار می‌کنم. همه در تلاش هستیم این رویداد با قدرت به کار خود ادامه دهد.

سرسنگی با اشاره به بخشی از خبر که انتقادهایی نسبت به رئیس جشنواره مطرح کرده بود بیان کرد: اینکه می‌گویند ریاست چه کرده است، جای گلایه دارد چون امسال نیز مانند دوره‌های قبل جوانها با جدیت فعالیت می‌کنند وامور را پیش می‌برند. وقتی قرار شد یک عضو هیات علمی برای برگزاری بهتر جشنواره کمک کند این حکم به نام بنده صادر شد و فکر نمی‌کنم  هیچ فرد عاقلی با این تصمیم که یک مدیر آشنا با امور تئاتر بر حسن برگزاری و کیفیت جشنواره نظارت داشته باشد مخالفت کند.

رئیس جشنواره هجدهم تئاتر دانشگاهی ایران تصریح کرد: علاقه داشتم خبرهای جشنواره و اینکه من چه فعالیتی انجام داده‌ام توسط دوستان در دبیر خانه ارسال شود و درست نیست که بگویم چه کرده‌ام. نتیجه این عملکرد باید در جریان برگزاری جشنواره مشخص شود.

 این مدیر ادامه داد: ما در این دوره بیشترین حامیان مالی را نسبت به دوره‌های قبل جذب کردیم  و همچنین مجموعه ایرانشهر به عنوان یکی از مجموعه‌های تئاتری کشور در اختیار دانشجویان خواهد بود؛ اینکه پیش از برگزاری جشنواره قضاوت کنیم کار صحیحی نیست.

سرسنگی درباره حمایت‌هایی که جذب کرده است خاطرنشان کرد: حمایت سازمان زیبا سازی شهرداری تهران تا این لحظه قطعی شده و شهرداری تهران نیز کمک‌های خوبی به جشنواره داشته‌اند؛ همچنین با چند ارگان دیگر نیز در حال رایزنی هسیتم تا حمایتهایی برای این رویداد جذب کنیم. به این ترتیب معتقدم امسال جشنواره از نظر جذب حمایت‌های مالی خوب عمل کرده است.

مدیر تماشاخانه ایرانشهر اظهار کرد: بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی در جزیره کیش برگزار می‌شود که از نظر مالی کمک بسیار بزرگی خواهند بود چون مسئولان پذیرفتند هزینه پذیرایی و اسکان تمام گروه‌های میهمان را بپردازند که بخش اعظمی از هزینه‌های جشنواره را پوشش می‌دهد و حمایت بسیار خوبی است.

سرسنگی در پایان گفت: تمام این تلاش‌ها عمدتا توسط مسئولان جوان دبیرخانه انجام شده و من نقش کوچکی داشتم و در مجموع معتقدم امسال شاهد برگزاری جشنواره خوبی خواهیم بود.

کد خبر : ۲۷۰۳۱۷