خبرگزاری کار ایران

احتمال انتشار داستان‌هایی از امیرحسین چهل‌تن

مجموعه داستان «چند واقعیت باورنکردنی» از امیرحسین چهل‌تن سرانجام بعد از 10 سال توسط انتشارات نگاه منتشر می‌شود.

چهل‌تن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به اینکه بعد از 10 سال است که کتاب جدیدی از او به کتابفروشی‌ها می‌آید؛ ابراز امیدواری کرد که سه رمان «خیابان انقلاب»، «آمریکایی‌کشی در تهران» و «اصفهان» هم امکان چاپ پیدا کنند.

او اضافه کرد: به غیر از این سه رمان که بدون اعلام هیچگونه پاسخ و اصلاحیه‌ای عملا به صورت غیررسمی؛ غیرقابل چاپ عنوان شده‌اند، کتاب‌های قبلی‌ام که حدود سه سال است اجازه‌ی تجدید چاپ نیافته‌اند هم نتوانسته‌اند از مانع و سد ممیزی عبور کنند.  جالب اینجاست که برخی از این کتاب‌ها مثل «تالار آیینه» در سه‌ دوره‌ی مختلف وزارت ارشاد در دولت‌های مختلف بارها تجدید چاپ شدند اما در اواخر دولت دهم و ریاست احمدی‌نژاد مانع انتشار مجدد آن‌ها شدند.

این نویسنده در پاسخ به این سوال که آیا بعد از اجازه‌ی انتشار «چند واقعیت باورنکردنی» برای چاپ سه رمان «خیابان انقلاب»، «آمریکایی کشی در تهران» و «اصفهان» هم پیگیری صورت گرفته است، گفت: عمده‌ی تمرکز و اولویت من و ناشر (نگاه) برای تجدید چاپ 12کاری قبلی است که با ممنوعیت بازنشر مواجه شده‌ بودند و فعلا پیگیری خاصی برای مجوز این سه‌رمان نداشتم اما همان‌طور که گفتم امیدوارم در سال جدید هم کتاب‌های تجدید چاپی و هم کتاب‌هایی که در این 10 سال نوشتم و امکان چاپ نیافتند به نوبت مجوز دریافت کنند و به دست مخاطبان برسند.

کد خبر : ۲۵۹۵۲۷