خبرگزاری کار ایران

"افسانه وافسون" با دکلمه ژاله علّو منتشر شد

آلبوم"افسانه وافسون" با ملودی و خوانندگی"مجتبی هرندی" و دکلمه "ژاله علو" توسط موسسه فرهنگی هنری آوای باغ مهر منتشر شد.

به گزارش ایلنا؛ تنظیم قطعات این آلبوم توسط "ایلیا منفرد"انجام شده و"ژاله علّو" نیز شعرهایی از حافظ را دکلمه کرده و مجتبی هرندی هم با آوازآنها خوانده است.

هلال عید، صدای سخن عشق، افسانه و افسون، سودای عشق، آن کیست؟، راهی بزن، مه خورشید کلاه، نگار من، بت و چون تو بیایی از عناوین این قطعات هستند که همه شعرهایی برگرفته از دیوان حافظ هستند.

مجتبی هرندی در بخشی از یادداشت کوتاهی که در بروشور آلبوم نوشته شده، آورده است: در این مجموعه، اهتمام برآ ن شده تا شعر و موسیقی فقط درکنار هم قرار نگیرند بلکه باهم عجین و درهم تنیده باشند تا در این فضای خلق شده اشعار مورد فهم و بینش والاتری قرار گیرند.

وی اضافه کرده است: آهنگساز و خواننده این مجموعه بی‌هیچ سخن و کلامی فقط خویش را غرق در این شعبده‌بازی شعر و موسیقی می‌داند تا شاید در این معجزه زیبا، هستی خویش را از یاد ببرد.

مجتبی هرندی متولد 1353 تهران است. وی همزمان با تحصیل در رشته دندانپزشکی، موسیقی را در رشته آواز و آهنگسازی فراگرفت. بیان مفاهیم عمیق شعرکهن پارسی به زبان موسیقی برای نسل جوان، همواره یکی از دغدغه‌های او بوده و هست که این اثر حاصل تلاش او و دوستان هنرمندش در این عرصه است.

آرش صمیمی با نی و فلوت پیکولو، پیام طونی با ویولون و ویولون آلتو، امید حاجیلی با ترومپت، سامان اتفاق با کلارینت، مهدی حیدر با کیبورد و پیانو، فرید قاسمی با دف و دمام و طبلا و ایلیا منفرد با گیتارهای کلاسیک، آگوستیک، الکتریک و باس؛ از نوازندگان این آلبوم هستند.

میکس و مسترینگ این آلبوم را "مهدی سالک اردستانی" برعهده داشته و "ایلیا منفرد" و"حسین پرنیا" نیز ناظر ضبط آن بوده‌اند. شیرین محمدیان هم به‌عنوان مشاور هنری در تهیه این آلبوم حضور داشته و ضبط آن نیز در استودیوهای پاریلا و پژواک با صدابرداری امیرعباس تفرشی و مجید فلاح پور انجام شده است.

کد خبر : ۲۵۷۲۸۶