خبرگزاری کار ایران

جشنواره ملی نان و غذای اقوام و ملل برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۴۹۸

شهردار سمنان برگزاری جشنواره‌های مختلف را بهترین مولفه برای شناساندن جاذبه‌ها و توانمندی‌های مختلف استان‌های کشور دانست و گفت: اولین جشنواره نان و غذای اقوام و ملل قرار است در استان سمنان با محوریت به نمایش گذاشتن غذاهای سنتی و بومی محلی، انواع شیرینی، دسر و نوشیدنی و انواع نان برگزار شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث، حسین موسوی با بیان این که سمنان شهری تاریخی با ظرفیت ها و پتانسلی های متنوع است، گفت: برنامه ریزی های گردشگری در سمنان باید سمت و سوی شناساندن و معرفی هر چه بیشتر جاذبه های این استان را دارا باشد چرا که معرفی این توانمندی ها می ‌تواند به صنعت گردشگری استان و در نهایت به مجموعه اقتصادی کشور منجر شود.

او همچنین با بیان این که بناهای تاریخی، اماکن و محورهای فرهنگی محدوده بافت قدیم شهر در جهت رونق گردشگری سمنان باید شناسایی و بهسازی شود، افزود: تمامی اهداف و اولویت سرمایه گذاری ها باید در جهت جذب سرمایه، اشتغال‌زایی و کسب درآمد پایدار و در نهایت اقبال گردشگران برای سفر به سمنان باشد.

موسوی برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های بین المللی را بهترین راه برای شناساندن جاذبه های مناطق مختلف کشور دانست و با اشاره برگزاری نخستین جشنواره نان و غذای اقوام و ملل با عنوان تاسکا در استان سمنان، ادامه داد: این جشنواره از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهر سمنان در راستای ترویج غذای سالم و ایرانی، ترویج محصولات و غذاهای بومی سمنان و ایجاد و توسعه کسب و کارهای محلی در حوزه غذاهای سنتی برگزار خواهد شد.

شهردار سمنان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: هر نوع رویداد فرهنگی و گردشگری که در هر نقطه ای از کشور برگزار می‌شود باید با حضور فعال مردم همراه باشد، چرا که بهره مندی از از ظرفیت ‌های مردمی و تشکل‌ های مردم ‌نهاد می تواند بیش از پیش به رشد و توسعه شهر و البته اقتصاد کل کشور کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز