خبرگزاری کار ایران

سواحل مکران از زرآباد تا گواتر پاک‌سازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۲۷۵

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز و آغاز سفرها مانور پاک‌سازی سواحل زیبای مکران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، خیرالنساء امیری اظهار کرد: سواحل زیبای مکران و شهرستان چابهار همه‌ساله شاهد حضور گردشگران از نقاط مختلف کشور است و پیش‌بینی می‌شود این روند در نوروز ۱۴۰۳ نیز با رشد مواجه شود. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری افزود: یکی از اقداماتی که همه‌ساله در ایام نوروز انجام می‌شود موضوع آماده‌سازی سواحل و زیباسازی منظر شهرستان برای حضور گردشگران است که امسال نیز همزمان با بهار طبیعت و بهار قرآن اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر، فعالین گردشگری، حافظان و دوست‌داران محیط‌زیست با حضور در دل طبیعت نسبت به پاک‌سازی، نظافت و تنظیف سواحل زیبای مکران از زرآباد تا گواتر اقدام کردند. 

او ادامه داد: در شهرستان چابهار این مانور از تالاب صورتی شروع و همزمان نیروهای همیار در سطح شهر کار پاک‌سازی را انجام دادند تا میزبانی خوب و مهمان‌نوازی مردمان این دیار را در عمل نیز به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی نشان دهند. 

به گفته امیری، هدف از اجرای این طرح پیوند جوامع محلی و گردشگران با محیط‌زیست بود و باید فرهنگ پاسداری و حفاظت از طبیعت و محیط‌زیست پیرامون در بین مردم محلی و گردشگران نهادینه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز