خبرگزاری کار ایران

آبراهه‌های ۲۵۰۰ساله تخت جمشید برای بازدید گردشگران بازگشایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۲۳۵

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه مجموعه جهانی تخت جمشید در حال مهیاسازی برای ایام نوروز است گفت: از هرس درختان، آسفالت جاده منتهی به تخت جمشید، تعویض پلکان چوبی، مناسب‌سازی موزه، رنگ‌آمیزی محیطی و… از جمله اقدامات سامان‌دهی مجموعه جهانی تخت جمشید است.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس) گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۳ یک مسیر اصلی، آبراهه‌های ۲۵۰۰ساله تخت جمشید مقابل گردشگران بازگشایی می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: این آبراهه‌ها از آثار شاخص و منحصربه‌فرد در مجموعه جهانی تخت جمشید به شمار می‌رود و در واقع بازگشایی آن جاذبه جدیدی در این مجموعه خواهد بود. 

او همچنین مرمت مجموعه سعدیه، ارگ کریم‌خانی را از دیگر اقدامات در دستور کار برای ایام نوروز برشمرد و گفت: در تلاش داریم تا با همکاری شهرداری شیراز میدان نقاره‌خانه شیراز را احیا کنیم. 

ثابت اقلیدی همچنین از بهسازی قلعه دختر فیروزآباد و تنگ چوگان و آثار تاریخی والرین کازرون برای ایام نوروز خبر داد و گفت: تله کابین قله دختر فیروزآباد بعد از یک دهه توقف فعال می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین برخی از اقدامات مرمتی و بهسازی در دستور کار آثار تاریخی استان نظیر حمام و آسیب خرامه، سنگ نگاه اشکانی قیر و کارزین و… را برشمرد و گفت: مجمع خیرین میراث فرهنگی را ثبت کردیم و فعالیت آن رسماً شروع‌شده است زیرا منابع میراث فرهنگی با مأموریت آن تناسب ندارد و خیران باید یاریگر ما باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز