خبرگزاری کار ایران

کتاب «قلعه کارپات‌ها» ژول ورن منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۳۱۶

کتاب «قلعه کارپات‌ها» با اتفاقاتی عجیب و اسرارآمیز از قلعه‌ای که گویی توسط شیطان تسخیر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «قلعه کارپات‌ها» اثر ژول ورن با ترجمه فرزانه مهری به همت گروه انتشاراتی ققنوس با موضوع ادبیات داستانی، رمان خارجی به چاپ رسیده است. 

کتاب قلعه کارپات‌ها، رمانی نوشته‌ی ژول ورن است که نخستین بار در سال ۱۸۹۲ چاپ شد. در روستای ورست واقع در کوه‌های کارپاتِ منطقه ترنسیلوانیا، اتفاقاتی عجیب و اسرارآمیز در حال وقوع است و ساکنین روستا اعتقاد دارند که شیطان، قلعه نزدیک محل زندگیشان را به تسخیر خود درآورده است. کنت فرانتز دوتلک که به تازگی به این منطقه آمده، از داستان‌های مربوط به این اتفاقات عجیب به وجد می‌آید و تصمیم می‌گیرد خودش به قلعه برود و اوضاع را بررسی کند. 

دوتلک درمی‌یابد که مالک قلعه، یکی از آشنایان او یعنی مردی به نام رادولف دوگورتز است. این دو نفر سال‌ها قبل، برای به دست آوردن عشق و علاقه‌ی بانویی به نام لاستیلا با هم رقابت می‌کردند. کنت دوتلک تصور می‌کرد که لاستیلا مرده است اما به هنگام ورودش به قلعه، با تصاویر این زن و صدای او را رو به رو می‌شود. 

کتاب اینگونه آغاز می‌شود: 

این داستان غیر واقعی نیست، فقط کمی خیالپردازانه است. آیا به دلیل نامحتمل بودنش، باید نتیجه بگیریم که حقیقت ندارد؟ اگر این کار را بکنیم دچار خطا شده‌ایم. مادر زمانی به سر می‌بریم که هر چیزی ممکن است، حتی حق داریم بگوییم که همه این اتفاقات رخ داده است. اگر چه شاید امروز داستان ما باورکردنی به نظر نیاید، فردا به لطف دستاوردهای علمی‌ای که از آن آیندگان است باورپذیر می‌شود. هیچ کس جرئت نخواهد کرد آنرا در زمره افسانه‌ها قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز