خبرگزاری کار ایران

اجرای آثار دشوار موسیقی کلاسیک توسط نوازندگان نوجوان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۱۲۴

یک ارکستر پر از سولیست

تالار رودکی در چهارمین روز از برگزاری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سانس اول میزبان اجرای کودکان و نوجوانان ا ارکستر «غفاری» به سرپرستی و رهبری امین غفاری بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در چهارمین روز از برگزاری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، تالار رودکی در سانس اول میزبان یک اجرا از ارکستر «غفاری» به سرپرستی امین غفاری بود. 

این ارکستر که اعضای آن کودکان و نوجوانان هستند، راس ساعت ۱۸:۳۰ اجرای خود را آغاز کرد. 

 

اجرای آثار دشوار موسیقی کلاسیک توسط نوازندگان نوجوان

 

ارکستر «غفاری» که تعداد اعضای آن بالغ بر سی نفر است، رپرتواری از آثار بزرگان موسیقی کلاسیک جهان را اجرا کرد. 

موسیقی متن سریال «بازی تاج و تخت» یکی از آثار مطرحی بود که توسط کودکان و نوجوانا ارکستر «غفاری» اجرا شد. 

باید گفت یکی از ویژگی‌های این اجرا نواختن قطعات دشوار با تنظیم‌های پیچیده توسط هنرمندانی بود که سن و سال کمی داشتند؛ این درحالی است که معمولا ارکستر کودکان و نوجوانان سازبندی‌های ساده‌تری دارد و آثار راحت‌تری برای اجرای آن‌ها انتخاب می‌شود. 

یکی دیگر از ویژگی‌های این ارکستر سطح کیفی اجرای سولیست‌ها بود که همگی نوازنده ویلون بودند. 

در میانه برنامه قبل از آنتراکتی کوتاه امین غفاری گفت: در ادامه با یک گروه کوچکتر با اجرای قطعه «تابستان ویوالدی» در خدمت شما هستیم. 

 

اجرای آثار دشوار موسیقی کلاسیک توسط نوازندگان نوجوان

 

کنسرت با دونوازی ویلون توسط دو تن از اعضای گروه تعجب و تشویق مخاطبان را برانگیخت. باید گفت در این اجرا مخاطبان، سالن رودکی را کاملا پر کرده بودند. 

در ادامه برنامه تعدادی دیگر از نوازندگان روی صحنه آمدند و امین غفاری مجددا در جایگاه رهبر فرار گرفت. سپس یکی دیگر از نوجوانان گروه به عنوان سولیست بر ویلونش آرشه کشید که با تشویق مخاطبان همراه شد. 

در ادامه دیگر نوازندگان زهی به ارکستر پیوستند و دقایق بعد امین غفاری ویلون خود را دست گرفت و به عنوان تکنواز با همراهی اعضای ارکستر قطعه‌ای کلاسیک را نواخت. 

غفاری پس از اجرای قطعه و تشویق حاضران چوب رهبری را دست گرفت و این‌بار نوجوان دیگر تکنوازی ارکستر را عهده دار شد. 

این نوجوان قطعه را به مناسبت تولد مادرش به او تقدیم کرد. این اثر نیز قطعه‌ای کلاسیک و غیر ایرانی بود و دیگر سازهای زهی به همراه پیانو او را همراهی می‌کردند. 

این کنسرت در پایان با تشویق طولانی تماشاگران همرا شد. 

علیرضا دری (درام)، حمدیرضا دری (گیتار)، محمدصادق فرزانه (گیتار بیس)، احمدرضا شربتی، آرینا هاشم لو (ویلن)، الشن نمازیان پهاربرج علیا (پیانو)، النا فریوسفی، الهه زارع، الینا شجراتی، امیرعلی سرخانی، ایلیا فریوسفی، باران چهرازی، تارا بهرامی، درسا رهبری، دریا روحی، دلسا افشاری زاده ارومیه، رادین جعفری، فاطمه خلج اسعدی، فرشاد عبدالملکی، مانی مشیرغفاری، مهیار خانمحمدی، زهرا سادات خالصی، آراد سلاجقه، الینا بختیاری (ویلن)، امیرارسلان خداویرن (پیانو)، رزا محسنی، رضا خرمی، زهرا مرادی، زهرا نجفی دوست، حسن اکبریان، فرشاد شیرانی، میلاد پرویزی (ویلن)، سارینا کرمی (پیانو)، شایلان کریمیان، شمیم سادات حسینی، صبا غلامی، علی خطیبی، فاطمه باغبان، مبین عزتی کامکار، مهراد پیری زاده، مهسا تیموری، نسرین نصیرزاده، نیما قاسمی گورتی (ویلن)، پریناز سعیدی، ابراهیم قائدی (ویلنسل)، عادل اصغرزاده (کنترباس)، آریان زمانی علویجه، محمدرضا ترابیان (ویولا) اعضای این ارکستر را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است، سی‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن، امسال در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های دیگر در حال برگزاری است و جایزه ترانه،‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز