خبرگزاری کار ایران

کشف ۹۲ سکه دوره سلوکی- اشکانی در نهاوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۸۰۵

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از کشف و ضبط ۹۲ قطعه سکه دوره سلوکی-اشکانی با قدمت ۲۴۰۰ساله در نهاوند خبر داد.

به گزارش  ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان همدان، محسن معصوم‌علیزاده (مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان) در تشریح خبر کشف ۹۲ سکه دوره سلوکی- اشکانی در نهاوند، اظهار کرد: به دنبال اطلاعات واصله و پیگیری حراست اداره‌کل و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان همدان مبنی بر قاچاق اشیاء تاریخی توسط سوداگران آثار تاریخی در شهرستان نهاوند، رصد و پیگیری‌های لازم در دستور کار قرار گرفت. 

وی تصریح کرد: پس از رصد و پیگیری‌های مکرر، هنگام انتقال اشیاء برای خرید و فروش در یکی از استان‌های همجوار، فرد متخلف دستگیر شد. با دریافت دستور قضایی لازم، تعداد ۹۲ عدد سکه تاریخی دوره اشکانی- سلوکی مربوط به دوره الیمائی و اشکانی با قدمت حدوداً ۲۴۰۰ سال کشف و ضبط شد. 

وی با اشاره به اینکه سکه‌های کشف شده همگی دارای اصالت است، افزود: برابر اعلام کارشناسان سکه‌های فلزی مکشوفه از جنس مفرغ و نقره بوده و تعدادی از این سکه‌ها با نقوش یونانی مربوط به دوره سلوکی است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان همدان بیان کرد: با توجه به اینکه اشیاء تاریخی و فرهنگی مربوط به مواریث تاریخی و بشریت است، همه افراد جامعه وظیفه حفاظت و حراست از آن را دارند. 

وی اضافه کرد: از همین رو تقاضا داریم هر گونه اخبار و اطلاعات مربوط به افراد سودجو و فرصت طلب، حفاری‌های غیرمجاز و هرگونه خرید و فروش اشیاء تاریخی را به این اداره‌کل و یگان حفاظت اداره‌کل با شماره ۳۲۵۱۹۴۶۴ اعلام تا پیگیری‌های قضایی و انتظامی لازم انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز