خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه سالانۀ تبادل چاپ دستی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۵۵۵

نگارخانه لاله نهمین نمایشگاه و فروش سالانه تبادل چاپ دستی را با حضور بیش از ۳۰۰ اثر از ۲۴ آذرماه تا ۱۸ دی ماه برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نگارخانه لاله، محمدعلی سعیدی مدیرنگارخانه و رییس سالانه این رویداد گفت: نگارخانه لاله نهمین سالانه تبادل چاپ دستی را با هدف  معرفی و گسترش فعالیت  هنرمندان در حیطه چاپ دستی و به اشتراک‌گذاری تجربیات ارزشمند این حوزه برگزار می‌کند و بهداد نجفی، محمدعلی سعیدی و مصطفی خزایی شورای سیاست‌گذاری این رویداد را تشکیل می‌دهند. 

او افزود: از این سالانه تاکنون هفت دوره به صورت کامل و مستمر برگزار شده اما هشتمین سالانه همزمان با همه گیری کووید ۱۹ در سال ۱۴۰۱ پس از فراخوان و جمع آوری آثار، داوری و تا مرحله تبادل انجام شد و با توجه به محدودیت‌های موجود آن زمان مقرر شد بخش نمایشگاهی و فروش آثار هشتمین سالانه تبادل چاپ دستی همزمان با نهمین سالانه برگزار شود. 

به گفته او؛ سالانه این دوره نیز مانند دوره‌های گذشته، از طریق فراخوان اعلام و بخشی نیز به هنرمندان مدعو اختصاص یافت و حضور آثار هنرمندان بین‌المللی در این نمایشگاه از نقاط قوت و برجسته این دوره است. 

 او افزود: نهمین دوره سالانۀ چاپ دستی با استقبال خوبی از سوی هنرمندان روبرو شده است و رضا هدایت، یوسف شریف کاظمی و فرشته متقی داوری آثار ارسالی بیش از ۳۰۰  هنرمند را  در این دوره بر عهده داشته اند. 

 مدیر گالری لاله ادامه داد: در بخش تبادل، پس از داوری آثار، ۱۸۰هنرمند با ۱۶ ادیشن طبق روال گذشته حضور دارند در این بخش تعداد ۱۲ نسخه  از آثار هر شرکت کننده به صورت تصادفی انتخاب و بین شرکت کنندگان  دیگر با حضور کارشناسان هنر چاپ تبادل می‌گردد. 

 این مدرس دانشگاه ادامه داد: سالانۀ تبادل چاپ دستی توسط نگارخانه لاله معرفی و اختصاصی‌سازی شده است. این رویداد هنری سهم بسزایی در توجه به هنر چاپ دستی در میان هنرمندان و مردم دارد و با توجه به مقعول بودن قیمت‌گذاری آثار، زمینه‌ای فراهم می‌گردد تا هنرمندان و مردم به مرور بتواند مجموعه‌دار چاپ دستی شوند. 

او ادامه داد: همچنین در این رویداد ۱۵۰ اثر چاپ دستی به صورت تک نسخه‌ای حضور دارد. در این بخش نمایشگاه میزبان آثار داور آقایی، فاطمه ابراهیمی، ماریا  احمدی، فرزاد ادیبی، محبوبه اسفندیاری  ، نجمه  امینی  ، ناصر اویسی، رضا بانگیز، اردشیر بروجنی، بهمن بروجنی  ، صادق  بریرانی، حمیدرضا بشیری، لقمان پیرخضریان  ، سایه ثقفی، اشلینگ حق‌شناس، ابراهیم حقیقی، احسان خاکسار، فرناز رضایی، نازنین زادمهر  ، شهریار زارع  ، شیوا سرلک، محمدعلی سعیدی  ، شادی شاه بختی، یوسف  شریف کاظمی، مجتبی شعبانی، سمانه صمیمی، منوچهر عبدالله زاده، محجوبه فاموری، آذرمیدخت فتاحی، منصور قندریز، شبنم کارپسند، مانی کومار، مارکو گریگوریان، فرشته متقی، اردشیر محصص، ایراندخت محصص، بهمن محصص، محمد محمدزاده تیتکانلو، پوریا مرزبان، مرتضی ممیز، همایون موسوی، ابوالفضل نظری، رضا هدایت، آرمین ولی‌پور  ، عباس یزدی و ۲۰۰ هنرمند از گستره‌ی پهناور ایران زمین از آذربایجان وگیلان و مازندران و گلستان تا خراسان و سیستان و بلوچستان، از هرمزگان و کرمان و یزد تا بوشهر و خوزستان و کردستان، از  لرستان تا کرمانشاه و تهران و جای جای سرزمین هنرپرور ایران بوده ایم. 

 او افزود: همچنین برای نخستین بار در این رویداد هنری میزبان آثاری از  ۳۵ هنرمند بین‌المللی از جمله پیکاسو، ادوارد مونش، کلود مونه، وفرناند لژه، وینسنت ونگوگ، یاکوف چرنیکوف، ژرز براک، ژان کلوتو، رامبراند، هارمنزون ون راین، هاکو ماکی، ماکس ارنست، کته کلویتس، واسیلی کاندینسکی، سالوادور دالی، رنه ماگریت هستیم. 

سعیدی با بیان این مطلب که در نهمین سالانۀ تبادل چاپ دستی؛ شاهد آثار متنوعی هستیم و این رویداد به تنهایی سهم بسزایی در جهت معرفی و گسترش هنر چاپ دستی در کشور دارد، گفت: امیدواریم در دوره‌های پیش رو نیز  بتوانیم آن را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم و هنرمندان سایر کشورها نیز بتوانند در بخش تبادل آثار شرکت کنند. 

آیین گشایش این نمایشگاه روز جمعه۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با حضور هنرمندان و دوستداران هنر در نگارخانه لاله برگزار می‌شود و نمایشگاه تا ۱۸دی ماه۱۴۰۲، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷و پنج شنبه ۹ تا۱۲ دایر خواهد بود. 

علاقمندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند. شماره تماس: ۸۸۹۶۰۴۹۲

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز