خبرگزاری کار ایران

نمایش نقاشی «خیال آزاد» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۲۹۴

نمایشگاه «خیال آزاد» با آثاری از کتایون تهرانی از روز جمعه ۲۶ آبان‌ماه پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه «خیال آزاد» با آثاری از کتایون تهرانی روز جمعه ۲۶ آبان ماه در گالری استخر واقع در ایوان ربط از پروژه‌های آرتیبیشن برگزار می‌شود. 

مجموعه‌ «خیال آزاد» حاصل از روزهای قرنطینه در دوران کرونا و ناشی از ناخودآگاه سیال هنرمند است. آثار او نمادین است و رجعتی به کهن الگوها و قیاس طبیعت در گذشته و اکنون نیز دارد. تهرانی در این مجموعه از فضای عکاسی و دیجیتال ۱۵ اثر را خلق کرده و به نمایش می‌گذارد. 

کتایون تهرانی در استیتمنت «خیال آزاد» نوشته:

«مجموعه «خیال آزاد» نقاشی‌هایی‌ست که از اتودهای دیجیتال فعالیت من در سال‎‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ حاصل شده‌اند. آثار بازتابی از تلاش برای برقرارکردن نوعی توازن و تمرکز شخصی در دورانی پرتلاطم از تغییراتِ فردی، اجتماعی و جهانی است که گاهی این تغییرات با اضطرابِ همگانی در تشخیص وضعیت، همراه بوده است. گویی در آن روزها تنها توانستیم در خیال آزاد باشیم. 

هر ناشناخته‌ای، مملو از فرافکنی روانی است و یکی از کارآمدترین افعال زیستی برای حفظ بقای روحی در قبالِ این میزان از ناشناخته ها، عمل متعهدانه در خلق هنر و بهره بردن از این مقدارِ نامتناهی، دگرگونی در جهان بیرون و درون است. نقاشی‌ها از جهت موضوع در مسیری آزاد از خیال خلق شدند و از سوی دیگر ابژه‌ها و تصاویر به شکل تصادفی و ناخودآگاه در کنار هم کلاژ شده‌اند. در هر اثر شاهد محیط‌هایی جدید با قوانینی تازه هستیم. جهان درون آثار، مخاطب را در آنی با انعکاسی مشابه ولی فراموش شده و البته امیدبخش مواجه می‌کند؛ البته از گفتگوی بی‌پروا با خیال غیر از این مسیر توقعی نیست!»

کتایون تهرانی متولد ۱۳۵۲ در سال ۱۳۷۶ از رشته‌ی نقاشی فارغ‌التحصیل شد. او  در سال ۱۳۷۹ زیر نظر بیژن جناب، گرافیست به یادگیری و سپس همکاری در زمینه‌ی گرافیک پرداخت و در سال ۱۳۸۶ نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در گالری «الهه» و سپس در سال ۱۳۹۷ دومین نمایشگاه انفرادی‌اش را برگزار کرد.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از مجموعه‌ی «خیال آزاد» هر روز از تاریخ جمعه ۲۶ آبان تا پنج‌شنبه ۲ آذر و از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰ به گالری استخر از پروژه‌های آرتیبیشن در مجموعه ایوان ربط به نشانی: شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه رضایی، پلاک ۶ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز