خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با جان وی گوآنگ مطرح شد؛

کاهش پروازهای مستقیم، کمبود راهنمای چینی زبان و کاهش سود شرکت‌های گردشگری چالش‌های توسعه گردشگری ایران و چین/ برنامه‌ریزی برای توسعه روابط گردشگری کشورهای عضو شانگهای

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۳۲۳

معاون بخش همکاری بین‌المللی وزارت فرهنگ و گردشگری چین از کاهش پروازهای مستقیم، کمبود راهنمای چینی زبان و کاهش سود شرکت‌های گردشگری به عنوان چالش‌های توسعه گردشگری ایران و چین نام برد.

به گزارش خرنگار ایلنا، چندی پیش شاهد سفر و حضور معاون وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری خلق چین در رأس هیأتی از مدیران حوزه فرهنگ و گردشگری چین در ایران بودیم که پیرو آن نشست‌های متعدد با مسئولان حوزه فرهنگ و گردشگری ایران برگزار و تفاهم‌نامه‌ها و توافقاتی برای گسترش و توسعه این حوزه‌ها صورت گرفت. 

این هیات بر توسعه گردشگری و فرهنگی بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای تاکید داشتند. نباید فراموش کرد که ۴۵ درصد جمعیت دنیا در کشورهایی زندگی می‌کنند که همه آن‌ها عضو سازمان همکاری شانگهای هستند و به نوعی یک مجمع واحد را تشکیل می‌دهند و از دیگر سو بیشتر این کشورها با یکدیگر همسایه هستند و تبادل گردشگر بین کشورهای همسایه نیز یکی از روشهای توسعه گردشگری و به تبع آن رونق اقتصاد و اشتغالزایی است. 

جان وی گوآنگ (معاون بخش همکاری بین‌المللی وزارت فرهنگ و گردشگری چین) درباره برنامه‌هایی که می‌توان با این رویکرد در میان کشورهایی مانند چین، ایران، هند، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه و تاجیکستان، ازبکستان پیگیری کرد، گفت: زمان سخت کرونا را به تازگی پشت سر گذاشته‌ایم و گردشگری چه در قالب تور؛ چه انفرادی و گروهی بین دو کشور به تازگی از سر گرفته شده. در زمان شیوع کرونا شاهد بوجود آمدن وقفه‌ای در حوزه سفر و گردشگری بودیم چنانکه دولت چین، امسال به طور کلی محدودیت‌های سفر گردشگران چینی را برداشته است. 

او ادامه داد: درواقع می‌توان گفت بعد از پایان شیوع کرونا، دولت چین از سال جاری بود که به گردشگران چینی اجازه داد تا به صورت تور گردشگری یا انفرادی و شخصی به سفر بروند و به مقاصد خارج از چین سفر کنند. 

جان وی گوآنگ تصریح کرد: ما از همه گردشگران دنیا استقبال می‌کنیم که در دنیای پسا کرونا به چین سفر کنند و تسهیلاتی در نظر گرفته‌ایم تا برای تشویق گردشگران ورودی به آنها ارائه دهیم و به نوعی خوش‌آمد به آن‌ها بگوییم. 

معاون بخش همکاری بین‌المللی وزارت فرهنگ و گردشگری چین با اشاره به آنکه هرچند شیوع ویروس کرونا پایان یافته اما هنوز صنعت گردشگری بهبود نیافته، یادآور شد: در بهبود صنعت گردشگری در دوران پساکرونا با دشواری‌هایی روبه رو هستیم چراکه تعداد پروازهای مستقیم به مقاصد مورد نظر کم شده درعین حال شاهد کاهش سود شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری هستیم. راهنمای چینی زبان نیز بسیار کم است. این عوامل سبب بوجود آمدن چالش‌هایی در حوزه گردشگری چین با کشورهایی مانند ایران شده. 

او خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و گردشگری چین تمایل دارد که در چارچوب دو جانبه و چند جانبه مثلا در چارچوب سازمان همکاری شانگهای با کشورهای مختلف دیگر درصدد توسعه ارتباطات گردشگری برآییم. دراین راستا چندین روش برای توسعه روابط گردشگری در نظر گرفته‌ایم. برای مثال، مسئولان منطقه‌ای گردشگری دو کشور و چند کشور را داریم که در راستای آن برنامه اجرایی گردشگری را امضا کرده‌ایم و نشست وزرای سازمان همکاری شانگهای را نیز به زودی برگزار خواهیم کرد. 

معاون بخش همکاری بین‌المللی وزارت فرهنگ و گردشگری چین افزود: طرفین فعال در گردشگری چین مایل هستند تا با طرفین فعال در گردشگری ایران همکاری داشته باشند و به تبادل اطلاعات در حوزه گردشگری بپردازند تا محیط امنیتی برای گردشگران بوجود آورند. در این بین از طرفین ایرانی کمال تشکر را برای همکاری‌های و ارائه تسهیلات ویژه برای سفر گردشگران چینی به ایران دارم. اعتقاد دارم که بعد از ارتقای پرواز مستقیم، گردشگران چینی بیشتری بخواهند از ایران بازدید و به میزان سفر چینی‌ها به ایران بیشتر شود. ما نیز قصد داریم که با واحدهای مربوطه گردشگری ایران همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز