خبرگزاری کار ایران

مستند «نورافشان» در قاب شبکه دو

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۵۵۷

مستند «نورافشان» با محوریت پرداختن به نحوه ساخت لوستر ضریح مقدس حضرت معصومه (س) در شب رحلت بانوی کرامت از شبکه دو پخش می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، در این مستند سعی شده از صحبت‌های محمود سرابی (مدیر عامل کارگاه لوستر) و حمید نصیرزاده (مسئول واحد روشنایی حرم مطهر) پیرامون نحوه تولید و ساخت لوستر ضریح حرم حضرت معصومه (س) بهره برده شود و تصاویر آرشیوی از لوستر پیشین و مقایسه طراحی آن با لوستر جدید که یکی از منحصر به فردترین لوسترهای تولید شده حال حاضر از نظر طراحی و قطعات آن که استیل است به نمایش گذاشته شود.

لوستر ضریح حرم مطهر حضرت معصومه (س) زیباترین، منحصر به فردترین و فنی‌ترین لوستر دنیاست که مراحل طراحی آن از سال ۱۳۹۷ شروع و در ابتدای سال ۱۳۹۸ کار ساختش آغاز شد؛ در نهایت در سال ۱۴۰۱ خاتمه یافت و در شب میلاد باسعادت بانوی کرامت از آن رونمایی شد. ارتفاع لوستر ۳.۸ متر، قطرش ۲.۶ و وزن آن ۸۰۰ کیلو است. قطعات آن از جنس کریستال سبز درجه یک دوپوست و برنز با روکش طلاست و تمام قطعات داخلی از استیل ساخته شده است. تمام قطعات کریستال و برنزی این لوستر توسط اساتید برجسته کشور به صورت دستی، فرم‌دهی، تراشکاری و قلمزنی شده و در قسمت زیرین لوستر دو عدد گلبرگ طراحی شده که هرکدام از هشت پَر تشکیل شده و بر روی هریک از برگهای گلبرگ بزرگ، یکی از القاب بانوی کرامت حک شده؛ روی هریک از برگهای گلبرگ کوچک نیز یک نام از اسامی حضرت فاطمه معصومه (س) حکاکی شده است. این لوستر در مدت زمان ۶۰۰ روز کاری توسط هشتاد نیروی ماهر ساخته شده که جمعاً ۲۶۴۰۰ ساعت زمان برده است.

مستند «نورافشان» به همت گروه معارف اسلامی شبکه دو، کاری از مرکز رسانه و فضای مجازی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) است که به تهیه‌کنندگی مرتضی موسویان و کارگردانی علی آرامی، چهارشنبه سوم آبان ساعت ۱۹:۲۰ همزمان با شب رحلت بانوی آب و آیینه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز