خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس سازمان سینمایی به سی و پنجمین جشنواره فیلم‌ کودک؛

سینمای کودک و نوجوان، «سینمای دغدغه‌» است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۴۵۲

پیام محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در آستانه آغاز این رویداد، منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، متن این پیام به شرح زیر است:

مهر سینمای ایران بار دیگر با بهار سینمای کودک و نوجوان تلاقی کرد.‌ سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان سرآغاز جشنواره‌های سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ است، پروانه‌های  این جشنواره معنابخش فصل جدید رویدادهای سینمایی کشورند.

سینمای کودک و نوجوان و جشنواره آن، مولود سینمای  انقلاب اسلامی است، سینمای نجیبی که محصولات آموزنده و سینماگران پرآوازه‌ای را در بوستان و گلستان نقره‌ای سینما معرفی کرد.

سینمای کودک و نوجوان، «سینمای دغدغه‌» است. سینمایی ریشه دار و صاحب اصالت که دغدغه انسان‌سازی دارد. دغدغه پرورش، تربیت و آموزش در ذات سینمای کودک و نوجوان نهفته و همزاد آن است. رویکرد راهبردی سازمان امور سینمایی در دو سال اخیر  بر مدار اخلاق، آگاهی و امید قرار دارد و سینمای کودک و نوجوان بیشترین قرابت را با این رویکرد دارد. سینمایی که  صیانت از مرزهای تربیتی و پرورشی فرزندان ایران را در برابر فرهنگ مهاجم برعهده دارد و نسل امروز را با میراث  نسل گذشته مانوس و افتخارات او را به نسل فردا پیوند می‌دهد.

جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علاوه بر عرصه تجلیل از صاحبان تجربه، صحنه بروز خلاقیت و اعتماد به نفس فیلم‌سازان جوان نیز هست. این جشنواره ظرفیت سینمایی  هنرمندان ما در عرصه فیلم‌های بلند، کوتاه و  پویانمایی را در ابعاد جهانی و بین‌المللی به فیلمسازان دنیا معرفی می‌کند و قصه‌ها و داستان‌های کودک و نوجوان ایرانی را در ابعاد جهانی بر پرده می‌نشاند.

 در دو سال اخیر، همزمان با حضور موفق آثار سینمای کودک و نوجوان، قدم‌هایی برای رشد این سینما برداشته شده تا بار دیگر صحنه به نفع فیلمسازان  و مخاطبان انبوه و خاموش  سینمای کودک و نوجوان آراسته شود.

جشنواره سی و پنجم می‌تواند نمایانگر  گام‌ جدید و جدی مدیریت سینمای کشور برای کمک به احیای سینمای کودک و نوجوان باشد.

سینمای کودک، در بخش تولید، اکران، جشنواره‌ها و المپیادها فعال بوده و نیازمند بازطراحی ساز و کارهای حمایتی از آن است. از همدلی همه اهالی سینما برای حضور گرم و پرانگیزه در جشنواره امسال قدردانی می‌کنم، مساعی  همکارانم در سازمان سینمایی، بنیاد فارابی و مسولان شهرداری اصفهان ، شورای سیاستگذاری و ستاد اجرایی جشنواره برای برنامه‌ریزی و  برگزاری جشنواره جای سپاسگزاری دارد.

شور و شوق  کودکان و نوجوانان و همراهی مردم خونگرم اصفهان برای میزبانی جشنواره سی و پنجم در یاد و خاطر سینماگران و میهمانان خارجی این رویداد بین‌المللی خواهد ماند.

محمد خزاعی

رییس سازمان سینمایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز