خبرگزاری کار ایران

پیکر فردوس کاویانی به خانه ابدی بدرقه شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۱۹۷

مراسم تشییع پیکر فردوس کاویانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون صبح امروز سه‌شنبه ۱۱ مهر در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تشییع پیکر فردوس کاویانی با اجرای اصغر همت برگزار شد و او در ابتدای این مراسم اظهار کرد: فردوس کاویانی مظهر پندار، گفتار و کردار نیک بود. به نظر من پنج بازیگر اصلی سریال «آژانس دوستی» را می‌توان پنج‌تن ثانویه سینما دانست و از آن پنج نفر امروز سه نفرشان از دنیا رفته‌اند.

شهرام گیل‌آبادی اظهار کرد: ما باید در برابر مهربانی این انسان بزرگ باید زانو بزنیم. خواهش میکنم که در ذهن‌هایمان مهربانی او را به یاد بسپاریم.

وی افزود: سال ۶۸ با اجرای «سفارت خانه» به ما می‌گوید ما موظف به ترویج مهربانی هستیم، من آمدم بگویم ما هنرمندان موظفیم مهربانی‌ها را ترویج کنیم و فردوس کاویانی پر از مهر بود. او تاکید دارد که ما باید با انتخاب‌های درست، هنرمند زمان خود باشیم و به درستی در کنار مردم باشیم.

در ادامه پژمان بازغی، رییس انجمن بازیگران خانه سینما با بیان تسلیت به اهالی سینما و تئاتر و همچنین مردم کرمان و جامعه زرتشتیان تاکید کرد که به احترام آنها لباس سفید پوشیده است. او در بخشی از سخنانش گفت: حضور در سریال «آژانس شیشه‌ای» برای من که آن زمان جوانی بیست و چند ساله بودم مثل یک دانشگاه بود. من از این بزرگان مهربانی دیدم و بسیار آموختم. ما آخرین بازیگر طنز فاخرمان را از دست دادیم، طنز سینمای ایران به او مدیون است و کاش بیشتر قدر هنرمندان بزرگمان را بدانیم.

هادی مرزبان کارگردان تئاتر دیگر سخنران این مراسم بود و گفت: هیچ‌گاه فکر نمیکردم برای درگذشت فردوس کاویانی حرف بزنم. او بسیار مهربان بود و به او میگفتم که تو در مهربانی افراط میکنی و متاسفانه این وجه از شخصیت او مظلوم واقع شد.

مرزبان خاطرنشان کرد: او همیشه تئاتر را به سینما ترجیح میداد و زمانی که حالش خوب نبود برای «تانگوی تخم‌مرغ داغ» دعوت کردم اما نوذیرفت و گفت که دیگر نمی‌تواند بازی کند. این اواخر دوست نداشت کسی او را ببیند اما چند وقت پیش همسرش با من تماس گرفت و گفت که فردوس می‌خواهد من را ببیند. من به دیدارش رفتم و گفتم که صحنه منتظرت است.

اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی مجلس نیز طی سخنانی کوتاه با اشاره‌ای تلویحی به توییت عجیب مجری تلویزیون درباره فردوس کاویانی گفت: به ایران این مرز پرگهر درود می‌فرستم و نیز درود می‌فرستم به هنرمندان ایران و روان‌شاد استاد فردوس کاویانی که یک ایرانی زرتشتی بود، اما هم نداشت.

وی افزود: او در ماه مهر به دنیا آمد و در همین ماه که جشن ملی مهرگان را داریم از دنیا رفت. او برگزیده زرتشتیان بود و در سرای نور جا دارد. او جوایز زیادی دریافت کرد که بزرگترینش قلب ما بود.

مسعود جعفری جوزانی نیز طی اظهاراتی گفت: از دست دادن کسی که دوستش داریم بسیار سخت است اما من معتقدم که فردوس کاویانی میرا نیست. هیچ‌گاه ندیدم که او از کسی بد بگوید، او به دنیا آمده بود که این دنیا را برای ما قابل تحمل کند.

وی افزود: او به معنای واقعی هنرمند بود، هنرمندان این شانس را دارند که زندگی‌های مختلفی را تجربه کنند و او این تجربه را به ما منتقل کرد. من او را که خویشاوند من نیست به دلیل خصوصیاتش دوست دارم. او نمیخواست کسی او را در بستر بیماری ببیند و غمگین شود، من فکر میکنم او هر وقت بخواهم در کنار من است. هنرمندانی اینچنین از سیاسیون و سیاست‌باز نیستند و مردم آنها را دوست دارند.

اسماعیل خلج نیز طی سخنانی کوتاه گفت: من صفحه‌ای در فضای مجازی دارم که برای مرگ کسی در آنجا پست نگذاشتم اما برای فردوس کاویانی پست گذاشتم.

او در حالیکه اشک می‌ریخت، گفت: بگذارید برای این مرد نازنین گریه کنم.

در پایان آرمیتا کاویانی فرزند فردوس کاویانی اظهار کرد: نامش فردوس بود، در مهر به دنیا آمد و روز قبل از جشن مهرگان به فردوس رفت. بابا پر از مهر و عشق بود و معنی نفرت ‌و دروغ و دشمنی را نمی‌دانست. قلبش برای ایران می‌زد و دغدغه‌اش ایران و هموطنانش بود چه داخل کشور و چه ایرانی‌هایی که بیرون از ایران هستند.‌ من بعد از چند دهه هنوز شاهد بازتاب عشق و مهر او به ایران هستم، مخصوصا در این دو روز که همه با عشق نام پدرم را نگه داشتند.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز