خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

از غبارروبی مزار شهدای گمنام تا نمایشگاه «سروستان» و «عکس جنگ»

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۳۰۶

به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم غبارروبی از مزار شهدای گمنام در یادمان شهدای گمنام موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار و دو نمایشگاه تجسمی در معرض دید عموم گذاشته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، صبح امروز چهارشنبه ۵مهرماه در ایام مبارک ماه ربیع الاول و به مناسبت هفته دفاع مقدس و به منظور تجلیل و تکریم مقام شامخ شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، با حضور مدیرعامل، معاونین و جمعی از پرسنل موزه و مردم شهیدپرور مراسم غبارروبی از گلزار شهدای گمنام در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. 

در این مراسم عاشقان شهدا پس از قرائت زیارت پرفیض عاشورا، ضمن قرائت فاتحه و تقدیم شاخه‌های گل از مزار شهیدای گمنام غبارروبی کردند و با آرمان‌های امام راحل، ولایت و شهدا تجدید بیعت نمودند. 

نمایشگاه «سروستان»

همچنین نمایشگاه آثار تجسمی زهرا شهامت‌پور با موضوع سرو و مقاومت با عنوان «سروستان» در انتهای تالارهای هفتگانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است. این نمایشگاه شامل آثار برگزیده مجسمه‌های شهری تهران، مشهد و جشنواره هنرهای تجسمی فجر می‌باشد. 

علاقمندان جهت بازدید از این آثار می‌توانند تا تاریخ ۷ مهرماه به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نشانی میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، خیابان سرو، ضلع جنوبی مترو شهید حقانی، موزه ملی انقلاب اسلامی دفاع مقدس مراجعه نمایند. 

نمایشگاه «عکس جنگ» 

به مناسبت هفته دفاع مقدس، نمایشگاه «عکس جنگ» در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با همکاری موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همزمان با برگزاری یازدهمین نشست از سلسله نشست‌های نیاوران با عنوان «روایتی از هنر و دفاع» برگزار شد. 

همچنین همزمان با این نشست نمایشگاه «پوسترهای دفاع مقدس» از آرشیو انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، نمایشگاه عکس «یک ملت، یک حماسه» با مضمون جنگ از نگاه محمدحسین حیدری برپا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز