خبرگزاری کار ایران

وزارت میراث فرهنگی خبر داد:

توقف «اقدامات غیراصولی» در مسجد معیرالممالک تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۰۷۷

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تخریب در مسجد معیرالممالک را «فعالیت غیر اصولی» خواند و از توقف آن خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن سعادتی ـ معاون میراث ‌فرهنگی اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان تهران ـ گفت: با توجه‌ به‌ اقدامات غیراصولی انجام شده در محدوده رواق‌ها و حجره‌های مسجد معیرالممالک توسط هیأت امنای مسجد، اداره‌کل استان تهران پیگیری‌های لازم را برای توقف موضوع انجام داده است.

وی افزود: از چند روز گذشته، فعالیت‌های غیراصولی در مسجد، حسب پیگیری و حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی متوقف شده است.

معاون میراث‌ فرهنگی استان تهران همچنین گفت: مراتب توقف و رفع مداخلات در اثر هم، از طریق مراجع مربوطه در حال انجام و پیگیری است.

سعادتی اظهار کرد: در فروردین و اردیبهشت سال‌جاری، طی دو مکاتبه نسبت به ارائه طرح و کسب مجوزهای لازم تاکید کرده بودیم.

مسجد، مدرسه و آب‌انبار معیرالممالک واقع در محله سنگلج، مربوط به دوره قاجار بوده و با شماره ۲۶۸۷ در سال ۱۳۷۹ به ثبت ملی رسیده است. مسجد و مدرسه معیرالممالک از جمله بناهای تاریخی تهران است که مالکیت آنها در اختیار اوقاف بوده و بر اساس گزارش‌هایی، در چند روز گذشته درهای آن به بهانه مرمت بسته شده و تخریب کالبدی در آن اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز