خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس خبر داد:

در حمله تروریستی، آسیبی به بخش تاریخی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) وارد نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۲۱۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ضمن عرض تسلیت گفت: در سانحه حمله تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آسیبی به بخش تاریخی بنا وارد نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سید مؤیدمحسن‌نژاد ضمن تسلیت به عموم هم‌میهنان و به‌ویژه شهروندان شهر شهیدپرور شیراز، سومین حرم اهل‌بیت (ع) به مناسبت به شهادت رسیدن دو تن از زائران حرم مطهرشاه‌چراغ (ع) با محکوم کردن این رفتار خلاف شرع و انسانیت گفت: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده از سوی کارشناسان حوزه میراث‌فرهنگی آسیب جدی به بنای تاریخی مشاهده نشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: این اداره‌کل برای مرمت قسمت‌هایی که به‌طور سطحی دچار آسیب احتمالی شده‌اند آمادگی همکاری با تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) را دارد.

حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) فرزند ارشد امام هفتم شیعیان حضرت امام موسی کاظم (ع) که در مرکز شهر شیراز واقع‌ شده است سالانه پذیرای خیل عظیمی از زائران و شیفتگان آن حضرت است و این حرم مطهر افزون بر ارزش‌های بی‌بدیل معنوی در جنبه تاریخی نیز از ارزشمندترین بناهای تاریخی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز