خبرگزاری کار ایران

تجدید چاپ چند کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۷۱۲

این روزها نشر ذکر چندین جلد از کتاب‌های خود را برای چندمین بار چاپ و بازنشر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشر ذکر این روزها تعدادی از کتاب‌های کمک آموزشی خود را به چندمین چاپ رسانده است. دو کتاب «حقوق فردی من» و «حقوق اجتماعی من» ذیل عنوان «کودکان و حقوق بشر» از مجموعه ماجراهای ثمین و امین نوشته طاهره شاه‌محمدی به چاپ سوم خود رسیدند. 

این کتاب‌ها که ایده پردازی آن‌ها توسط محمدمهدی سیدناصری انجام شده و ساناز کریمی طاری تصویرگرشان است، ماجرای ثمین و امین خواهر و برادری را روایت می‌کند که با سؤالات و کنجکاوی‌های خود و راهنمایی پدر و مادرشان، سعی دارند اطلاعات مفیدی به کودکان بدهند. این کتاب‌ها برای کودکان ۵ تا ۸ساله نوشته شده و با تکیه بر پیمان‌نامه حقوق کودک سازمان ملل متحد بر آن است، با زبانی ساده و سرگرم‌کننده، کودکان را با حقوق فردی خود، مانند حق داشتن غذا، برخورداری از صلح، حق بازی و تفریح و… آشنا کند. 

این کتاب‌ها مناسب رده سنی ۵ تا ۸ سال است و با قیمت ۲۵ هزار تومان روانه بازار کتاب شده‌اند. 

در یادداشت پشت جلد کتاب‌ها آمده است: حقوق بشر اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین حقوقی است که هر فرد به صرف انسان بودن باید از آن‌ها بهره‌مند باشد و حقوق کودکان بخشی از موضوعات حقوق بشر است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. 

کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد با تصویب پیمان‌نامه‌ای عناوین مهمی از حقوق کودک را تصویب کرده که در پی آن کشورهای زیادی با امضای این پیمان‌نامه حقوق کودک را محترم شمردند. 

لازم است در کنار همه پژوهش‌های علمی در این زمینه با تکیه بر اصل آموزش، کودکان و همه اقشار جامعه با حقوق بشر آشنا شوند تا در اجتماع به گونه‌ای رفتار کنند که حقوق بشر رعایت شود و به علاوه مدافع حقوق بشر نیز باشند. 

این مجموعه دوجلدی با تکیه بر پیمان‌نامه حقوق کودک سازمان ملل متحد بر آن است کودکان را بر حقوق فردی و اجتماعی خود آشنا کند. ثمین و امین خواهر و برادری هستند که با سوالات و کنجکاوی‌های خود و راهنمایی پدر و مادرشان سعی دارند ساده و سرگرم‌کننده اطلاعات مفیدی به کودکان بدهند. 

مدیریت و کنترل خشم (پرورش و تربیت کودکان) 

کتاب «مدیریت و کنترل خشم (پرورش و تربیت کودکان)» نیز به تازگی توسط نشر ذکر منتشر و با قیمت ۲۲ هزار تومان روانه بازار شده است. این کتاب نوشته هالی فورمن پاتل است و توسط فرزانه هراتیان، یگانه زارع، ساره ابراهیم‌زاده موسویان ترجمه شده است و بیش از ۵۰ تمرین آموزشی و روش‌های غلبه بر هیولای خشم و حفظ آرامش در کودکان را برای کنترل خشم و پرخاشگری و عصبانیت کودکان ارائه داده است. 

برسد به دست خانم رئیس‌جمهور

کتاب «برسد به دست خانم رئیس‌جمهور؛ نامه‌ای سرگشاده به بانوان سردمدار جهان» با ترجمه محمدمهدی سیدناصری نیز توانست به چاپ چهارم خود برسد و با قیمت ۶۹ هزار تومان در بازار موجود است. 

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: بسیاری از مردم در آمریکا و جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی بر این باور بودند که دیگر نوبت ریاست‌جمهوری یک زن فرارسیده و اگر خانم هیلاری کلینتون روز هشتم نوامبر دونالد ترامپ را شکست می‌داد، اولین رئیس‌جمهور زن در تاریخ ایالات متحده آمریکا می‌شد. زنی که پیش‌تر بانوی اول و سناتور و وزیرخارجه هم بوده و می‌شود گفت همه عمر کاری‌اش را در قلب سیاست ایالات متحده آمریکا گذرانده است. با وجود این‌که این همه سال خانم هیلاری کلینتون زیر ذره‌بین و جلو دوربین رسانه‌ها بوده، کمتر کسی در آمریکا مدعی است خانم هیلاری «حقیقی» را می‌شناسد. 

داوری تجاری بین‌المللی و چالش‌های پیش روی

کتاب «داوری تجاری بین‌المللی و چالش‌های پیش روی» نوشته بابک وثوقی‌فرد به چاپ دوم خود رسید و با قیمت ۵۹ هزار تومان در بازار ارائه شد. 

در نوشتۀ پشت جلد کتاب آمده است: در این کتاب مؤلف تلاش نموده تا به اندازۀ وسع و توان خویش و از سوی دیگر پرهیز از تکرار مطالب «داوری تجاری بین‌المللی» و اقسام متنوع آن در اثر حاضر و همچنین چالش‌ها و موانع آن در جهان امروز را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد. بخش اول تحت عنوان «کلیات داری تجاری بین‌المللی»، در چهار فصل تعبیه شده است. مطالب فصل چهارم، که بیشترین حجم کتاب را به خود اختصاص داده، تحت عنوان «روش‌های حل و فصل اختلاف در عصر داوری تجاری بین‌المللی» در پنج گفتار دسته‌بندی شده است. پس از آشنایی اجمالی با کلیات، مختصات و تحولات اشکال داوری تجاری بین‌المللی در جهان امروز، نگارنده در بخش دوم کتاب به موضوع «چالش‌های داوری بین‌المللی در اقتصاد جهانی» پرداخته است. 

حمایت از ممنوعیت کار کودکان

کتاب «حمایت از ممنوعیت کار کودکان در اسناد سازمان ملل متحد» نوشتۀ محمدمهدی سیدناصری نیز به چاپ چهارم خود رسیده است و با قیمت ۶۵ هزار تومان روانه بازار شده است. 

در نوشتۀ پشت جلد کتاب آمده است: پدیدۀ کار کودک را جهان امروز نمی‌پذیرد؛ بدین دلیل که کار کودک، کودکان را از دوران کودکی از منزلت، پتانسیل و جایگاه انسانی‌شان محروم می‌سازد و برای رشد فیزیکی و روانی آن زیان‌آور است. کار کودک اغلب در زمینه‌هایی مانند کشاورزی، محیط‌های شهری، کارهای ساختمانی، ماهیگیری، کارهای صنعنتی و تولید و مستخدمین خانگی رخ می‌دهد. با این وجود، ضرورت حمایت از حقوق کودکان بنا به دلایلی همچون ناتوانی آن‌ها در محافظت بهینه از خود، حساسیت و لطافت روحی آن‌ها و آسیب‌پذیری‌شان دوچندان می‌شود. یکی از این حمایت‌ها، محدود کردن کار کودک و در نهایت دستیابی به منع کار کودک است. 

حمایت از حقوق زنان در مخاصمات مسلحانه‌ی بین‌المللی و حمایت از حقوق کودکان در مخاصمات مسلحانه‌ی بین‌المللی

مجموعه‌ای دو جلدی، «حمایت از حقوق زنان در مخاصمات مسلحانه‌ی بین‌المللی» و «حمایت از حقوق کودکان در مخاصمات مسلحانه‌ی بین‌المللی» نوشته ابراهیم مشهدی و محمدمهدی سیدناصری نیز به چاپ سوم خود رسیدند. 

در معرفی این کتاب‌ها آمده است: کودکان و زنان در طول تاریخ، بیشترین صدمات جسمی و معنوی را در اثر وقوع مخاصمات مسلحانه در اشکال مختلف پذیرا شده‌اند؛ آنان با این‌که نقش چشمگیری در شروع مخاصمات نداشته‌اند، اما بیشترین صدمات را از آثار و نتایج جنگ‌ها متحمل می‌شوند و گاهی مورد ناپسندترین اعمال قرار می‌گیرند. در این میان، حقوق بشر دوستانه حمایت‌های وسیعی را از کودکان و زنان به هنگام مخصمات مسلحانه بشر و غیربشر به عمل آورده است. آنان از حمایت‌های عمومی مقرر شده برای غیرنظامیان در صورتی که در مخاصمه مشارکت مستقیم نداشته باشند، بهره می‌برند و ضمن این‌که از رفتارهای منطبق با حقوق بشر برخوردار می‌شوند، تحت حمایت مقررات حقوقی ناظر بر رفتار با دشمن قرار می‌گیرند. بر همین اساس است که حقوق بشر دوستانه از زمان آغاز منازعات مسلحانه تا پایان آن، سازوکارهای حمایتی (عام و خاص) برای کودکان، لحاظ می‌کند که بهترین منفعت کودکان و زنان را باید در کاستن تسلیحات کوچک و بزرگ جست‌وجو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز