خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری هفته ملی کودک مطرح شد؛

هفته ملی کودک بهانه‌ای برای معطوف کردن خانواده، جامعه، مسئولان به حوزه کودک

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۸۴۳

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برگزاری هفته ملی کودک، گفت: مراکز کانون در این هفته به صورت رایگان عضو می‌پذیرید و کانون زبان نیز تخفیف ۲۰ درصدی در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری هفته ملی کودک با شعار "حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی" با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری و دبیر هفته ملی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری واقع در خیابان حجاب برگزار شد. 

حامد علامتی (مدیرعامل کانون پرورش فکری) درخصوص هفته ملی کودک گفت: بر آن هستیم تا با کمک مربیانمان در سراسر کشور هفته خوبی را برای کودکان برگزار کنیم. کودکان ارزشمندترین سرمایه ملی هر جامعه محسوب می‌شوند و آینده سازان این کشور هستند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خانه آنها محسوب می‌شود.

او ادامه داد: کانون همیشه سعی کرده محل پرورش فکر و اندیشه کودکان باشد. هفته ملی کودک بهانه‌ایست برای  آنکه خانواده، جامعه، مسئولان را به حوزه کودک معطوف کند. همه ما در قبال کودکان مسئول هستیم. هفته ملی کودک آغازگر برنامه‌های سال پیش رو خواهد بود. 

علامتی در ادامه به شعار هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: "حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی" شعار این هفته است و برنامه‌های  مختلفی در این هفته در سراسر کشور برگزار خواهد شد. همه دستگاه‌های مرتبط با کودک در این هفته فعال خواهند شد و این هفته بهانه‌ای برای هم افزایی خواهد بود .

مدیرعامل کانون پرورش فکری درخصوص برنامه‌های هفته ملی کودک گفت: بعد از مراسم‌ گشایش و نمایشگاه فعالیت‌های کانون که ۶۰ نوع فعالیت است، برپایی کارگروه‌های هنری، فرهنگی و دینی را خواهیم داشت.  از کتاب ۳ جلدی پیامبر مهربانی در ۲۰ مهر ماه رونمایی می‌شود. در پارک لاله برنامه‌های متنوعی برگزار خواهد شد. نشست‌های تخصصی با محوریت موضوعات مرتبط با کودک و نمایش دیجیتالی آثار برگزیده مسابقات نقاشی و... برگزار می‌شود. 

او همچنین از برگزاری مسابقه قصه‌گویی در استان‌های کشور خبر داد و گفت: مراکز کانون در این هفته به صورت رایگان عضو می‌پذیرید و کانون زبان نیز تخفیف ۲۰ درصدی در نظر گرفته. بیشتر برنامه‌های کانون در مراکز و متناسب با نیازهای کودکان برگزار خواهد شد. تماشاخانه های سیار استان به استان خواهند رفت و تا پایان مهر بیش از ۱۰۰ اجرا خواهند داشت. 

علامتی در ادامه‌ از برگزاری نشست‌هایی برای پدران و مادران خبر داد و گفت: حدود هزار شعبه در سراسر کشور داریم که خدمات ارائه می‌دهند.  گروه‌های مردمی نیز در کنار مربیان کانون خواهند بود. دبیرخانه دائمی هفته ملی کودک را راه‌اندازی خواهیم کرد تا سیاست‌گذاری لازم را انجام دهد. امروزه حوزه کودک نیازمند هم‌افزایی و مرکزی واحد است و کانون این امکان را دارد که مرکزیت این امر را بپذیرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری درخصوص تعداد اعضای کانون گفت: براساس آمار از فروردین تا پایان شهریور ماه سال جاری حدود ۲۲۰ هزار عضو فعال داریم‌. کانون زبان نیز ۲۸۰ هزار زبان آموز دارد. عوامل کم یا زیاد شدن اعضا باید مورد بررسی قرار گیرد که به زودی انجام خواهد شد. 

علامتی همچنین درخصوص طرح واگذاری کتابخانه های کانون به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اولا که این طرح یک پیشنهاد بود و ما به صورت مکتوب نظرات و مخالفت خود را در این خصوص اعلام کردیم. وزیر آموزش و پرورش نیز مخالفت خود را مکتوب اعلام کرد. درصدد تشکیل کمیسیون مربوطه هستیم تا دلایل مخالفت خود را اعلام کنیم. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مربی محور است و کتابخانه‌ها با فعالیت کتابدار اداره می‌شود که کار آنها با مربیان تفاوت دارد. ما مراکز فرهنگی و هنری داریم که کتابخانه‌ها بخشی از آن هستند. به زودی منتفی شدن این طرح را نیز اعلام خواهیم کرد. حتا قرار است در دل مدارس توزیع کتاب و کتابخوانی داشته باشیم. نویسندگان مختلف از استان‌های مختلف را مد نظر قرار خواهیم داد.

او درخصوص برنامه‌هایی که برای کودکان کار در نظر گرفته شده، گفت: تعاملاتی با بهزیستی و سازمانهای متولی داریم. برنامه‌ ریزی های لازم صورت گرفته. ساماندهی آنها وظیفه ما نیست اما برای آنها برنامه‌ داریم.

علامتی همچنین درخصوص شرایط فعلی و برنامه‌هایی که برای کاهش نگرانی والدین و حضور کودکان در برنامه‌های هفته ملی کودک گفت: مقدمات لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن هفته کودک در نظر گرفته شده که والدین نگران نباشند.

 محمدرضا کریمی صارمی (معاون بخش تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ) درخصوص تولیدات کانون گفت: امسال ۷ فیلم و تئاتر در فضای مجازی به صورت رایگان به نمایش گذاشته میشود. کتاب‌خوانی، اجرای تئاتر و نمایش فیلم خواهیم داشت. ۱۰ استان کشور میزبان کارگاه نمایش سیار خواهد بود. در حوزه کتاب نیز همچنان فعال خواهیم بود و مسابقات کتابخوانی برگزار خواهیم کرد. نمایش فیلم، انیمیشن‌های کوتاه و بازیهای دیجیتال در مراکز سیار اجرا خواهند شد.

محمود مروج (معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) در خصوص برنامه‌هایی که برای کودکان با نیازهای ویژه در نظر گرفته شده، گفت: مراکز خاص و تخصصی داریم. همچنین مراکز فراگیر در کانون فعال هستند که سعی کردیم با ایجاد تغییرات در معماری، ورود کودکان با نیازهای ویژه را فراهم کرده‌ایم. همچنین کتاب‌ها و امکانات دیجیتالی برای استفاده کودکان در نظر گرفته ایم.

ابولقاسم سلیمانی (دبیر هفته ملی کودک) با اشاره به آنکه هر سال روز ملی کودک که ۱۶ مهر است را گرامی میداریم، گفت: امسال نیز یک هفته را به کودک اختصاص داده‌ایم. در این راستا ۱۶ مهر با نام " کودک،صلح،بازی و نشاط"، ۱۷ مهر "کودک، حقوق اجتماعی، آموزش، امنیت و سلامت"، ۱۸ مهر "کودک، رسانه، فناوری‌های نوین "،۱۹ مهر "کودک، هویت ملی، نام آوران و قهرمانان ملی"، ۲۰ مهر "کودک، کتاب، ادبیات، خلاقیت هنری"، ۲۱ مهر "کودک، محیط‌زیست،  میراث‌فرهنگی و گردشگری "، ۲۲ مهر " کودک، خانواده،  اخلاق و مهر ورزی" نامگذاری شده است.

برنامه‌های هفته ملی کودک از 16 تا 22 مهر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز